LillaGorilla♥♥ Skrevet 15. september 2008 #1 Skrevet 15. september 2008 Er det vanlig? Hører mange som går og får sjekket og fikset tenner under graviditet- får man henvisning, og er det gratis? Og hva med om man trenger behandling- er evt bedøvelse skadelig for fosteret?
Svale <3 Skrevet 15. september 2008 #2 Skrevet 15. september 2008 Var hos tannlegen den dagen jeg fant ut at jeg var gravid. Bare vanlig sjekk. Skal dit igjen rett over nyttår tenker jeg. Men jeg får innkallelse. Har litt tannlegeskrekk, så går ikke frivillig dit, for å si det sånn. Koster nok dessverre like mye selv om du er gravid..
anna t Skrevet 15. september 2008 #3 Skrevet 15. september 2008 Du må si fra til legen at du er gravid, og for eksempel kan du ikke ta røntgen-bilder, for det kan skade babyen. Jeg tror det er litt vanligere å få problemer med tennene når man er gravid enn ellers, kanskje derfor mange går og sjekker litt ekstra. Det er også vanlig å blø mer i tannkjøttet når man er gravid
eplepeple Skrevet 15. september 2008 #4 Skrevet 15. september 2008 Jeg avr hos tannlegen i dag. Detr eneste som er problematisk er røntgen. Det anbefales ikke når man er gravid. Ellers kan man oppleve litt syreskader på tennene pga sure oppstøt og oppkast. Dvs at man lettere kan få hull og karies.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 15. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. september 2008 Så man foretar bare 'vanlige' sjekker da, ikke noe spesifikt fordi man er gravid? Har ikke vært hos tannlegen på år jeg, huff, hehe.. Men dette med økt blødning, er det mye? Jeg er nemlig bløder i tillegg, så jeg tok feks visdomstennene på sykehuset. Da var det etter henvisning, og dermed gratis.
Jippi!! Gullspire i magen:-) Skrevet 15. september 2008 #6 Skrevet 15. september 2008 Jeg tok røntgen under forrige graviditet. Ikke noe problem, jeg sa i fra også fikk jeg på meg ei kappe som beskyttet meg og babyen:-)
Svale <3 Skrevet 15. september 2008 #7 Skrevet 15. september 2008 Uff...tenkte ikke over det med røntgen jeg... Var hos tannlegen noen timer etter jeg hadde fått positiv test..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå