Mamma`n til Markus =) Skrevet 15. september 2008 #1 Skrevet 15. september 2008 La ut et innlegg ang fri bar eller ikke i bryllup i går. Fikk mange flotte innspill. Men spørsmålet mitt nå er; hvordan skal man formidle til gjestene at det ikke er fri bar, men at det er mulig å kjøpe det man ønsker utover det gjestene drikker til maten og kaffen. (De vil få 2-3 bonger)
Mom2Two Skrevet 15. september 2008 #2 Skrevet 15. september 2008 Det bør jo kanskje stå i invitasjonen, slik at folk har med penger til drinker? Man forventer vel ellers å få servert det man skal ha av mat og drikke. Så kan toastmasteren nevne det når han sier de praktiske tingene (hvor toalett er osv.)
Bøggly Skrevet 15. september 2008 #3 Skrevet 15. september 2008 Det må formidles via invitasjonen synes jeg, og jeg tror nok folk flest er glupe nok til å skjønne at det ikke er fri bar dersom det i invitasjonen kun nevnes Kaffe avec. Da tror de kanskje at de må kjøpe alt selv, og kanskje heller blir overrasket over å få 2 - 3 bonger. Eller?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 15. september 2008 #4 Skrevet 15. september 2008 Jeg skjønner ikke at det må stå i invitasjoner, så jeg hadde fått toastmasteren til å nevne hvor mange bonger man har og så kan man kjøpe ekstra i baren om man vil ha mer, når han går gjennom meny og praktiske ting før man begynner å spise. Ja og at det blir servert til maten, da ) Jeg har vært i både alkoholfrie bryllup og bryllup hvor det blir servert alkohol, og det har ikke stått noe i invitasjon da om hva som skal bli servert.
yasmina Skrevet 15. september 2008 #5 Skrevet 15. september 2008 Vi hadde et infoskriv vi la ved med invitasjonene hvor vi skrev ang overnatting , veibeskrivelse til kirke, avgang buss til kirke osv . her flettet vi ogsaa inn at det var mulig aa kjoepe seg drikke i baren og at man kunne bruke kort der.
Mamma`n til Markus =) Skrevet 15. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. september 2008 Takk for alle svar! Det er så godt å kunne få hjelp av dere damer her inne =) Noen flere innspill?
Gjest Skrevet 15. september 2008 #7 Skrevet 15. september 2008 Signerer Yaddaline på denne ... har aldri sett en invitasjon hvor det står hvorvidt baren er åpen eller man må betale selv. Eneste i nærheten av noe slikt var et vennepar av oss som er avholds som i invitasjonen opplyste om at drikkevarer til etter café avec måtte medbringes. (Noe alle egentlig tok som en selvfølge da de ikke drikker selv...)
Gjest Skrevet 15. september 2008 #8 Skrevet 15. september 2008 I alle brylluper vi har vært i har bongene ligget på plassen og toastmasteren har sagt hva de lappene har vært til :0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå