Gå til innhold

Symfyse-fundusmål uke 36


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

 

Jeg er i dag uke 36 + 3 og har symfyse-fundusmål på 34,5 cm. Det kan se ut som om babyen er noe over gjennomsnittet i størrelse. Noen som har erfaring med dette? Kan det være andre årsaker til høyt symfysemål?

 

Hvordan er deres mål?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg var 37+0 var s.-målet mitt 35cm. Så vi var ikke så ulike der;) Kanksje jeg har stor baby jeg også da, hehe.. Jordmoren min har ikke nevnt noe om babyen blir stor/liten osv.. Så jeg tar det som at det er en gjennomsnittsbaby;) Men husk ikke alt er baby inni magen, det er mye vann også, så det er ikke alltid størrelsen på magen har noe å si..

Skrevet

Mitt var på 32cm i uke 36+1, men da hadde også hodet festet seg skikkelig, dermed noe lavere på kurven. Jordmor kjente på mage at dette ikke var noen stor baby, men heller ikke liten -akkurat passe:-) Men hun har også tidligere sagt at symfyse-fundus-målet ikke er noe mål på hvor stor babyen blir, så tror ikke du skal gå ut ifra at babyen din nødvendigvis blir så stor.

 

Skrevet

Mitt var 35 cm i uke 36+2. Hodet til babyen var ikke festet. Har tidligere fått vite at dersom jeg følger denne kurven (øverst i det skraverte feltet) så er det sannsynlig å få en bebis på 3700-3800 gram. Men disse estimatene deres ser jo ut til å feile gang på gang....så det er vel bare å ta det med en klype salt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...