Gå til innhold

dere som gir barna deres vann..

Anbefalte innlegg

Skrevet

når dere begynte å gi, ga dere kaldt, eller 37 grader ? de er jo vant til å få "lunka" melk..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte å gi han da han var i underkant av 3 mnd kanskje. Koka vannet, og lot det kjøle på benken. Varmet det ikke opp igjen. Han synes det var spennende og ganske så godt! Blei ikke store mengder, men grunnen til at jeg ga var at han senere skal synes det er godtesen med vann. Fullammer fortsatt, så han trenger vel strengt tatt ikke så mye vann enda! Har vært litt dårlig på å gi han vann i det siste, er nok været som gjør at jeg glemmer det litt bort!?

Må bare få med at helsesøster mente jeg ikke måtte koke vannet, men av en eller annen grunn har jeg nå gjort det da!

Skrevet

kaldt vann er jo best på smak da...

Skrevet

Ikke kaldt vann i magen på en baby!

Skrevet

Du verden, for et enormt problem du har!

Skrevet

Her var det mye usaklige kommentarer til et helt kurant spørsmål...

Hvis det f.eks er veldig varmt, kan man godt gi vann til babyer selv om man fullammer (Fikk tips fra HS om det da vi skulle til syden med halvt-åring). Og det står jo ikke noe om hvor gammelt barnet er i HIs innlegg heller.

Vi ga lunka vann i begynnelsen. Av samme grunn som du nevner, det er det de er vant med fra melka. Kokte vannet i begynnelsen. Etterhvert gav vi bare kaldt vann rett fra springen. Du merker jo fort det om barnet vil ha det kaldt eller ikke.

Vet ikke helt hva anonym over meg her mener med 'babyer', men vann er den beste tørstedrikk, også for de små. Og de små er da vitterlig babyer etter fullammingen er overstått...

Skrevet

Vi begynte å gi barnet vann når han var mellom 3-4 mnd gammel.

Ga da lunkent vann rett fra springen, siden HS sa vi ikke trengte å koke det.

Grunnen til at vi begynte så tidlig var pga at det var så varmt ute, og syns han virket tørst hele tiden.

Vannet var han ikke videre begeistret over i begynnelsen, men nå som han er 1,5 år gammel elsker han vann!;)

Har fått høre fra dagmamma og lignende at de aldri har vært borti et barn som er så glad i vann:) Og det er jo kjekt å høre!;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...