gifteklar gravid og kvalm Skrevet 15. september 2008 #1 Skrevet 15. september 2008 trodde det kanskje fantes ostesuas på pose i butikken jeg men ikke det jeg fant... neon som har en grei oppskrift som gir suas med god ostesmak??
olebrum78 Skrevet 15. september 2008 #2 Skrevet 15. september 2008 Jeg lager hvit saus, og putter i så mye ost jeg vil ha og kryddrer....
Trultemora er presseklar!! Skrevet 15. september 2008 #3 Skrevet 15. september 2008 Jeg laga en helt enkel hvit saus fra bunnen og ha oppi kanskje 100 gr revet norvegia! Eller ha oppi passe mengde til du selv liker den!
Gjest Sauen har reisefeber Skrevet 15. september 2008 #4 Skrevet 15. september 2008 Jeg pleier å lage den i stekepanna sammen med det stekte kjøttet og grønnsakene, men du kan sikkert lage den i gryte også. 1 boks matfløte helles i panna, la det koke opp. Skru ned varmen så det bare såvidt bobler. Ha i godt med revet parmesan eller annen god ost, jeg pleier å putte oppi 5-6 toppede spisesjeer. Rør godt til all osten er smeltet. Krydre med salt, pepper, hvitløk og gjerne grønne urter La trekke på svak varme i 5-10 minutter.
Gidder ikke! Skrevet 15. september 2008 #5 Skrevet 15. september 2008 Hvit saus + ost funker veldig bra det! Prøv med blåskimmerost, nam nam. Men det kan fort bli mye med sterke oster da, så pass på. Eller er jo parmesan sinnsykt godt:) Når jeg lager hvit saus til lasagne, bruker jeg mye parmesan. MMmmm Nå ble jeg sulten gitt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå