Gå til innhold

Dere med erfaring, tips til egenskaper på vinterklær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spurte om det samme på småtroll 0-1 år, men tenkte at jeg legger det ut her også.. Har noen tips til hva en bør unngå, eller hva en bør gå etter når det gjelder vinterklær til små på ca 8 måneder (blir 1 år i januar) ?

Erfaring med dress, jakke, sko?

Hvilke kvaliteter bør jeg se etter når jeg skal ut å handle?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reima Tec dress er det beste til de små..Koster 899,-

Ville også valgt Ecco sko, koster ca 600kr,-

Skrevet

Har ikke vært gjennom "full vinter" ennå, men har likevel ett tips jeg gjerne deler:

- Heldress i ullfleece fra Nøstebarn.

Den er god å ha under både regntøy og parkdress. Gjør at høst-/vårdresen kan brukes lenger. Den er også fin uten noe utenpå, f eks når dere bare skal på tur i vogna, eller på fine dager uten nedbør. Vi bruker vår hele tiden. Og så er de så søte i dem også da... :-)

Ull innerst er også lurt. Holder varmen, selv når det er fuktig/vått.

Selv foretrekker jeg flere lag enn én tykk dress. Synes det er lettere å regulere. Men det er sikkert en smakssak.

Kjøper billig innetøy på HM og legger heller noen ekstra kroner i gode sko og yttertøy.

Skrevet

vindtett- vanntett- skrubbsikker.... ekstra forsterkning i rompa og på knær.. hette synes jeg er bra- men noen liker ikke det.

så er vi veldig fornøyd med at det er fastfor i Trolldressene vi har brukt til frøkna. Ellers så er det ingen tvil om at ull innerst og ull- ev fleese er lure tekstiler å bruke.

Her i OSlo hvor det har mye slaps og søl på vinteren har Troll-dresser vært superbra.

lue- som også er hals- er veldig bra når det er surt eller kaldt..

og

.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...