blond Skrevet 15. september 2008 #1 Skrevet 15. september 2008 Planlegger dere middag lang tid i forveien eller blir det spontant? Er planleggingen ditt ansvar eller er det mannens/partnerens jobb?
Raych Skrevet 15. september 2008 #2 Skrevet 15. september 2008 Det varierer veldig. Noen ganger er det planlagt og andre ganger spontant. Tidligere da både jeg og mannen min jobbet til omtrent samme tid hadde vi faste dager som vi bestemte maten og lagde den på. Nå når mannen min er student og ikke er hjemme før 18 på hverdagene blir de dagene mitt ansvar, så tar han seg av helgamaten:)
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 15. september 2008 #3 Skrevet 15. september 2008 som regel finner vi på middag når vi er i butikken å handler.... begge finner på
Mille** Skrevet 15. september 2008 #4 Skrevet 15. september 2008 Det er stort sett min oppgave å finne middag. Noen uker er jeg flink til å planlegge og kjøpe inn, andre ganger går det fra dag til dag.
Korse76♥ Skrevet 15. september 2008 #5 Skrevet 15. september 2008 Jeg planlegger sjelden, hvilket medfører at jeg stadig er innom butikken for å shoppe dagens middag og fryseren er full av god mat (dumt ja) Hender jeg klarer å huske å ta opp noe derfra i blant.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 15. september 2008 #6 Skrevet 15. september 2008 Prøver å handle inn for en uke om gangen ca.. Blir ofte en liten uke før vi må handle på ny igjen.. Men planlegger da også middager, kjøper av og til hvis ting er på tilbud. Så har vi alltid litt og ta av på frysa, og bestemmer meg dagen før eller samme morgen hva vi skal ha til middag. Av noe av det vi har til ukas bruk. Er meg som planlegger dette, men så har mannen lenger arb.dager enn meg, og nå går jeg jo hjemme så som regel alltid meg som iallefall starter på middagen. De dagene jeg ikke gjør det kjøper han seg ofte en pytt i panne og pizza og gir ungan.. Noe som irriterer meg..
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 15. september 2008 #7 Skrevet 15. september 2008 Både spontant og planlagt. Er greit å planlegge nå siden samboern er hjemme på dagtid, er langt til butikken, og han har ikke førerkort. Jeg jobber dessuten noe kveld, og er da greit å dra sammen på butikken på formiddagen og planlegge middager da eller før vi drar på butikekn.
~~DoraDora~~ Skrevet 15. september 2008 #8 Skrevet 15. september 2008 Både spontant og planlagt her også. Vi blir som regel enige kvelden før hva vi skal ha, og den første som kommer hjem begynner på middagen:)
metaMORfose Skrevet 15. september 2008 #9 Skrevet 15. september 2008 Planlegger som regel noenlunde helga før, og det gjør vi sammen. Det er som oftes mannen min som handler mat og lager den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå