cyberkit *fødeklar* Skrevet 15. september 2008 #1 Skrevet 15. september 2008 Kjøper man de på apotek eller helsekost butikk? Og er det virkelig noen effekt i de, eller er alt bare tilfeldigheter? Og hvor mye bør man ta av de og fra når? Spurte jordmoren min om disse kapslene, men hun hadde aldri hørt om de engang...
Mama B Skrevet 15. september 2008 #2 Skrevet 15. september 2008 Vanskelig å si om de har effekt, men har lest noen forskningsresultater her inne som viser at det er positivt å ta de. Jeg får masse menssmerter av å ta de, men skal prøve å holde ut. Begynte å ta de i uke 34, men sluttet pga at jeg ble redd for å føde for tidlig. Nå er jeg 37+6 og har tatt dem noen dager.
Mama B Skrevet 15. september 2008 #3 Skrevet 15. september 2008 Svarte jo ikke på det du spurte om..;-) Det heter bringebærBLADkapsler og skal egentlig taes fra uke 34. Jeg bruker solaray sine, kjøpes på helsekost, men jeg fikk mine av ei venninne som ikke turde å bruke de pga at hun fikk så mye kynnere. Tar 2 kapsler morgen og 2 kveld
cyberkit *fødeklar* Skrevet 15. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. september 2008 Tusen takk for svar Hvor mye koster de?
mammatilteddy Skrevet 15. september 2008 #5 Skrevet 15. september 2008 rett under 200 kr! Jeg begynte da jeg var 7 mnd på vei.. første mnd tok jeg to morgen og to kveld.. nå tar jeg to midt på dag i tillegg
cyberkit *fødeklar* Skrevet 15. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. september 2008 ringte just føden for å spørre om disse kapslene, og hun jeg snakket med bare lo da jeg fortalte om disse kapslene, og sa at hun hadde ikke hørt om de og hadde NULL tro på at disse ville ha innvirkning på noe som helst... Spurte henne forsåvidt oxo om noen andre ting oxo, men fikk jo ingen positive svar på noenting..aaargh...
Mama B Skrevet 15. september 2008 #7 Skrevet 15. september 2008 husk at helsepersonell egentlig ikke har lov til å anbefale naturmedisin. Bortsett fra akupunktur. Jeg har selv jobbet både på fødeavdelingen OG i helsekostbutikk;-) Og jeg vet at det er mye humbug ute og går i helsekostbutikkene. Men enkelte ting fungerer godt. F. eks krom mot søtsug. Jeg kjenner kroppen min godt, og når vi er TO gravide som har brukt av samme boks med kapsler og fått merkbare forandringer begge to mener jeg at det må være noe i det. Og hvis ikke, så tror jeg ikke det skader heller. Men som jeg sa tidligere; jeg ville ikke ta det før uke 37.
Mama B Skrevet 15. september 2008 #8 Skrevet 15. september 2008 Det var forresten ikke solaray sine jeg bruker, men Nature's Sunshine
annemor80 Skrevet 15. september 2008 #9 Skrevet 15. september 2008 Jordmoren min sa at hun har ikke noe imot at jeg tar dem, men ville helst at jeg ventet iallefall til det er bare tre uker til termin, fordi ungen har godt av å ligge lengst mulig i magen. Jeg tolker det som at hun mener de kan ha effekt
cyberkit *fødeklar* Skrevet 15. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 15. september 2008 MamaB: selges den typen i alle helsekostbutikker?
Mama B Skrevet 15. september 2008 #11 Skrevet 15. september 2008 Det vet jeg desverre ikke, siden jeg fikk det av ei venninne:-) en tror iallefall de selger dette merket på Sunkost. Ellers så har jeg hørt mange her inne som bruker solaray sine..:-)
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 15. september 2008 #12 Skrevet 15. september 2008 Jeg var på samtale med jordmor i dag, og hun sa at det var forsøket verdt å bruke bringebærbladteen for å forebygge rifter/revning. Hun sa at det var ikke sikkert det hjalp men at det hvertfall ikke gjorde noen skade. Så da prøver jeg vel jeg også da (hadde egentlig bestemt meg for å ikke gidde, men...) Går ut fra at kapsler og te går ut på det samme...
ToAvHvertSlag:) Skrevet 15. september 2008 #13 Skrevet 15. september 2008 JEg tok disse kapslene forrige svangerskap. Jeg merket ikke noe spesielt før fødselen, men jormor sa at det er bra for livmora, vevet i underlivet osv. Jeg revnet ingenting og livmora trakk seg fort sammen igjen. Jeg har begynt å ta kapslene igjen. Er i uke 36, trur ikke at de kan sette igang tidligere fødsel, men man vet jo aldri;)
babygullz <3 vilde Skrevet 15. september 2008 #14 Skrevet 15. september 2008 en venninne av meg startet på disse kapslene nå lørdag, vannet gikk søndag kveld, 15 dager før termin=p morsom tilfeldighet da..
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 15. september 2008 #15 Skrevet 15. september 2008 Kjøpte mine på Sunkost;) Har tatt dem siden uke 28+. Har nå 20 dager igjen til termin og jeg kjenner livmora jobber når jeg har tatt disse kapslene;) Jeg har stor tro på dem, og satser på de skal funke;) Veninner av meg har anbefalt det på det sterkeste så det er verdt å prøve. Begynte med å ta 2 stk. 2 ganger daglig de to første mnd. og nå tar jeg 3 stk. 2 ganger daglig;) Solaray sine.
cyberkit *fødeklar* Skrevet 15. september 2008 Forfatter #16 Skrevet 15. september 2008 da stikker jeg til byen i morra og kjøper sånne! :D Blir spennende å prøve
Gjest Skrevet 15. september 2008 #17 Skrevet 15. september 2008 Har fått masse maserier her i gården hvertfall... har to barn som snart skal i seng... ikke god kombinasjon nei.
cyberkit *fødeklar* Skrevet 15. september 2008 Forfatter #18 Skrevet 15. september 2008 regner med jeg kjøper de i morra tidlig og begynner å ta de med en gang da Hvor lang tid ca gikk det fra dere først tok de, til dere merket noe på kroppen*?
Mama B Skrevet 15. september 2008 #19 Skrevet 15. september 2008 Tok dep å kvelden, og fikk ikke sove den natta pga konstante menssmerter.. Har roet seg litt nå, men kjente effekten fort ja!
cyberkit *fødeklar* Skrevet 15. september 2008 Forfatter #20 Skrevet 15. september 2008 Ååå,så spennende! Men slitsomt hvis det baaare er kynnere/mase-rier da..
Becca83 Skrevet 15. september 2008 #21 Skrevet 15. september 2008 Når begynnte dere med kapslene? Har kjøpt de, men er usikker på når eg skal begynne... Er 28+6 i dag...
cyberkit *fødeklar* Skrevet 15. september 2008 Forfatter #22 Skrevet 15. september 2008 Jeg skal begynne i morra Har 25 dager til UL termin og 14 dager til mens termin Føler meg meeeeeeget fødeklar enkli..hehehe!
cyberkit *fødeklar* Skrevet 16. september 2008 Forfatter #23 Skrevet 16. september 2008 Da har jeg begynt på de tok 3 stk i dag tidlig og 3 stk istad, føler ikke jeg har merket noenting enda, men har ikke hatt særlig tid til å kjenne etter heller, for har vært på farten i hele dag..
WPW Skrevet 16. september 2008 #24 Skrevet 16. september 2008 jeg har vært og kjøpt de nå. hun på helsekosten sa at jeg kunne ta de de siste tre mnd av svangerskapet, men det tar jeg ikke helt sjansen på.. Er 32 uker påvei idag..
cyberkit *fødeklar* Skrevet 16. september 2008 Forfatter #25 Skrevet 16. september 2008 Jeg har tatt 3 stk 3 ganger i dag, og ikke merket noenting foreløpig iallefall... Men blir spennende å se
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå