Gå til innhold

Tett nese på lillebror, noen råd??


Limlamli

Anbefalte innlegg

Lillebror er 3 uker på torsdag. I snart 2uker har han vært så tett i nesen. Er helt forferdelig å høre på hvordan han strever med å puste innimellom.

Brukte morsmelk oppi nesen til og begynne med. Det løste opp busene, men gjorde ikke noe mer. Var til dokter med han, fikk da beskjed om å bruke saltvann-nesespray. Men syns ikke det heller har den store virkningen.

Noen som har noen andre tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår lille gutt er også tett og surklete i nesen. Vi fikk tips på legevakten om å kjøpe en nesesuger på apoteket. Men den får man sugd ut slim og buser. Det er veldig effektivt på lillegutt. Håper dette kan være til hjelp og at gutten deres snart blir frisk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesesuger i tett nese er vel ikke så lett?

Da ville jeg sprutet noen dråper morsmelk (om du har) oppi en nesesuger/sprøyte og dryppet det i nesa til gutten. Morsmelk hjelper mot det meste:-) Jeg smører det også på babyutslettet til min baby ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slik nesesuger. Den er blå, som en ballong, med en mjuk tupp for å tre oppi nesen. Er det slik deres er også? Jeg får nemlig ikke ut noe med den. Prøver å stikke den helt inn, men det kommer ingen ting. Hva gjør jeg galt da? Stikker dere inni hele det stykke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har også nesesuger! den funker utrolig bra, lillemor på 8 uker har vært veldig forkjøla de siste dagene. man trykker inn "ballongen", stikker den inn i nesa og slipper taket i ballongen. vakuumet vil da dra ut snørr og buser. hun liker det ikke så veldig, men ser veldig fornøyd ut når jeg er ferdig da:) men hvis nesa er helt tett så blir ikke vakuumet sterkt nok til å dra ut snørret. da går det kanskje ann å myke opp litt med morsmelk og prøve igjen. eller kanskje klemme/massere helt innerst på nesa slik at snørret kanskje flytter seg litt og så prøve sugeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...