Gå til innhold

Redd!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 15+4 og alt har vært bra-

La meg litt uggen igår, men tenkte ikke så mye på det. Hadde nesten sovnet da jeg kjente det rant mellom beina. Var nervøs da jeg skrudde på lyset....senga var full av blodvann!! Reiste meg opp og det fortsatte å renne.

Ringte legevakta og fikk komme dit. Etter nesten å ha gitt opp fant de fosterlyd og gjett om jeg var glad.Må jo innrømme at jeg var redd!!

Fikk beskjed om å ta det med ro tre-fire dager og ligge mest mulig. Jeg spurte om det ikke hadde vært greit å sjekke med en ul, men legen mente at siden det var liv var det ikke noe de kunne gjøer for å evt stoppe en abort.

Nå ligger jeg her på sofaen med 1000 spørsmål. Lurer på om jeg skal ta en prat med fastlege eller bare prøve å slappe av ett par dager........Noen med erfaringer, kommentarer eller tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff... Skjønner at du er bekymret. Dette høres jo nesten ut som vannavgang? Sa de noe om hva det var? Hvis det var en vanlig lege, og ikke gynekolog som undersøkte deg, så ville jeg nok mast på å få time hos en spesialist, og insistert på en ul! Det er nok ikke sikkert de får gjørt så mye, men de kan om ikke annet besvare en del spørsmål, noe som jo er like viktig!

Lykke til!

Skrevet

Takk for støtte!

Det var en vanlig vakthavende lege på legevakta og jeg følte egentlig at han ikke tok det så alvorlig.

Kommentarer som "ja,ja det er ikke noe vi kan gjøre for å evt stoppe en abort. Får du kraftigere blødninger må du dra inn på sykehuset til en utskraping...."

Det føltes akkurat som en vannavgang (har ta små fra før), men legen sa bare at det finns jo både farlige og uskyldige blødninger.

Vil jo ikke være hysterisk heller, men.....

Skrevet

Hva?! Be om å få en mer omfattende sjekk, jeg var på legevakta på kvelden p.g.a. blødning, fikk komme på gynekologisk morgenen etter for ultralyd og sjekk.

Skrevet

Enig! Er det en ting jeg har skjønt så er det at i helsevesenet så hjelper det ikke å gi seg i første omgang! Spisse albuer er effektivt ofte. Ser du er fra Romerike. A-hus som er ditt sykehus? Er jo bare å ringe ned. Det verste som kan skje er at du får nei, det beste som kan skje er at de enten tar deg inn selv eller henviser deg til en gynekolog/spesialist.

Hold oss gjerne oppdatert!

Skrevet

Nå har jeg ringt fastlegen og spurt om mulighetene for å få komme inn på Ahus. De trodde ikke jeg fikk hastetime der, men skulle ta meg inn til seg og se hva de kunne gjøre imorgen.

Litt mellomfornøyd,men.......

Får bare prøve å ligge rolig og tenke positivt ;-)

Takk for tips og omtanke!

Skrevet

Har skjedd meg også.

Sist gang natt til fredag, var da uke 17. Fikk samme beskjed som deg, ta det helt med ro og ring igjen dersom det kommer mer blod. Ikke så mye de kan gjøre før uke 22 tror jeg, da gjør de vel alt for å redde dersom noe skjer. Jeg hadde forresten lyst/ friskt blod langt nedover lårene.

Har ikke skjedd noe mer, og jeg er fortsatt uggen så er sikker på at det er liv der. Skal på oppfølging ul på onsdag.

Vet hvordan det er, ikke gøy. Jeg har allerde vært på 6 ul jeg da, pga mye komplikasjoner. Vi får bare krysse fingrene for at alt går bra!

Skrevet

Men det er da bedre enn ingenting!

Poenget må jo været å få mest mulig informasjon om muligheten til at dette kan gå bra. Dersom suksessen ligger i at du ligger pal på sofaen, og bare står opp for å gå på do, så må du jo få det valget. Dersom det ikke egentlig spiller noen rolle om du ligger der eller ikke, så bør du jo få vite det også! Det er nå i alle fall slik jeg tenker. "Å ta det med ro" er jo et rimelig vidt begrep ;-)

Skrevet

Litt godt å høre om flere som har opplevd det samme, selv om jeg selvfølgelig ikke unnen noen det!

Friskt blod nedover lårene og dam på gulvet opplevde jeg også i natt.

Får vel prøve å slå meg til ro med at fosterlyd=liv!!

Lykke til Trollmor!

Hold meg gjerne oppdatert.

Skrevet

Sjønner ikke at du ikke fikk en bedre sjekk i går. Spesiellt hvis det var mistanke om vannavgang!

Har du sett Jordmødrene? Var det ikke ei der som hadde vannavgang i ca uke 15? Hun lå jo på sykehuset helt fram til hun fødte i uke 28 (hvis jeg ikke husker helt feil)

Håper du kan få en grundig sjekk i dag og at alt står bra til!

Skrevet

Men jeg hadde nok mer blod-blod (friskt og lyst), ikke vannaktig... Enig med de som sier du bør mase deg til videre undersøkelser. Har selv erfart at det er ofte nødvendig dessverre...

Forresten har jeg vært 100% sykemeldt siden 11 uke pga blødninger og løsnet morkake. Har fått beskjed om å ta det med ro, men det betyr ikke at jeg må være sengeliggende (det er for tidlig i følge de legene jeg snakket med). Men skal ikke løpe, hoppe, bære, ha sex eller stresse;-) Hvile mye.

Hold meg gjerne oppdatert du også;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...