Gå til innhold

plis nån ang modning å selvsjekking?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har sjekka 5-6 kvelda nu på rad.å laaaangt opp å inn(må bære førklare d sån) har det vært akkurat som ei lita glippa/strek på bære størrelse m den minste fingertupp, mens idag va d ei glipp/strek på hvertfall en cm kjentes d ut som.e d livmortappen eller halsen(huske ikkje ka d heite)æ kjenne? kan d bety at d begynne å bli modent?? har termin om 6 daga:)? har å kjent meir å meir press nedover av hode

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legger inn det samme svaret som i den andre tråden din...

Det kan være en fordel å overlate dette til de som kan det. ;-)

Greit nok at man kan sjekke selv, men hva sier det dere egentlig? Det er forbundet en viss risiko i forhold til infeksjonsfare ved hinnebrudd, blødning og indusering. Leger og jordmødre har kunnskap og erfaring nødvendig for å vurdere hva man kjenner og hva det faktisk innebærer. Det er ikke vanlig å drive å sjekke modning med mindre man er på termin (eller av andre nødvendige årsaker som .feks fare for prematur fødsel), nettopp fordi det er en risiko forbundet med å gjøre det.

Det er uansett ikke lenge igjen, jenter. Vil dere ta risikoen av nysgjerringhet, eller la barnet komme når det er klart? Bare en tanke... Om dere absolutt må kjenne etter, sørg for at dere er så rene som overhodet mulig på hendene og har kortklippte negler...

Husk at om det er modent, kan fødsel likevel være noen uker unna.

Skrevet

Blir litt imponert om du klarer å skjekke det selv..

Jeg har rett å slett ikke lange nok armer..

Skrevet

Ei venninne av meg som holder på å utdanne seg til jordmor, sa at man fint kunne sjekke dette selv, måtte bare huske å ha rene hender og korte negler.

Men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke ble særlig klokere av å rote inni der, fordi at for min del så kjente det ut som en halvåpen myk kyssemunn (aner ikke åssen jeg skal forklare det ellers..) og jeg kunne få inn et par fingre lixom.. Så venninna mi sa at da er jeg moden og har litt åpning..

Men da jeg var til sjekk på sykehuset dagen etterpå, så sa de at IKKE jeg har åpning og jeg var ikke særlig moden.. Men hun jordmoren som undersøkte meg på sykehuset, var litt rar.. Hun mente jo at babyen min ligger i seteleie og det sa jeg ikke er sant, men at ungen pleier å dytte rumpa si ganske langt utover.. men neida, hun måtte snakke med en annen lege OG ta ultralyd på meg, før hun kunne bekrefte at det jeg sa stemte, så jeg tok alt hun sa med en klype salt enkli...

Snakket just med føden, for jeg lurte på noen diverse ting, og da spurte jeg likesågodt om man kan kjenne selv om man er moden og ang åpning, men hun bare lo av meg og sa at man måtte være utdannet spesialist for å i det hele tatt ha sjangs til å kjenne sånt inni der...

AAAAAAAARRRRGHHHHHH!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...