monika 3+1 i magen:) Skrevet 15. september 2008 #1 Skrevet 15. september 2008 i det sisste har jeg vært så svimmel til tider og hatt så utolig vondt i hodet! ikke hele tiden, men noen ganger om dagen.. hodet gjør så vondt at det kjennes ut som om det skal sprekke! dessuten mister jeg fokus med øynene til tider.. liksom som om øynene forsvinner bak i hodet.. jeg lurer på om det er andre som også har det sånn? jeg er gravid i uke 22 ca.... er dette normalt?
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 15. september 2008 #2 Skrevet 15. september 2008 Jeg har det likedan, og til tider kjennes det ut som jeg får dotter i ørene og hodet pakkes inn i "bomull".. Mistenker det har noe med BT å gjøre, så skal ta en tlf til lege. Har du opplevd noe stressende i det siste? Hadde også noen lignende opplevelser sist sv.skap da det skjedde et par litt opprørende ting, og JM sa at stress kunne føre til slike reaksjoner..
edvina har fått en gutt Skrevet 15. september 2008 #3 Skrevet 15. september 2008 dette kan være mye forskjellig. Først av alt : drikker du nok? Svimmelheten kan komme av lav blodprosent som mange får i svangerskapet. Flimring foran øynene kan være symptomer på svangerskapsforgiftning men da har en gjerne ødem også. Ta deg en tur til jormor eller lege uannsett du. Der måler de blodtrykket ditt protein i urinen og blodprosenten, så har du iallefall utelukket noen beskymringer:) Mange som sliter med hodepine og svimmelhet i svangerskapet, dette skyldes hormonelle forandringer økt blodvolum osv. Men en sjekk er alltid på plass når en har barn i magen.
englevill Skrevet 15. september 2008 #4 Skrevet 15. september 2008 Det du beskriver der er det legen min nevnte som typiske symptomer på svangerskapsforgiftning. Man bør da ha flere av disse symptomene i kombinasjon, ikke bare det ene eller det andre. Dessuten også hevelser/vann i kroppen. Han sa også at hodeverket gjerne kunne sitte rundt øye- og panneparti dersom det er svangerskapsforgiftning. Mente at man ikke kunne sjekke for ofte dersom man har dette, særlig flimring foran øynene, da det ofte var et tidlig tegn. Så ta en sjekk for sikkerhets skyld!
tigergutt<3 Skrevet 15. september 2008 #5 Skrevet 15. september 2008 jeg får av og til slike symptomer når jeg er veldig sliten eller har sovet dårlig. Jeg har ikke migrene til vanlig. Men disse symptomene gir meg som regel et lite annfall der jeg av og til blir så kvalm at jeg må spy. Også utenom graviditet.
Gjest Skrevet 15. september 2008 #6 Skrevet 15. september 2008 Dette høres ut som lavt blodtrykk syns jeg. Lenge til du skal på kontroll? HVis det er lenge til så kan du jo bestille deg en legetime. Men er det lavt BT så er det ikke så mye å gjøre med det enn å drikke og hvile mye. Lavt BT er ikke farlig i seg selv, men kan være eldig plagsomt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå