Gå til innhold

Hvordan vet jeg at hun fryser


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Synes det er vanskelig å kle på henne når hun skal sove. Man skal jo kjenne bak i nakken for å kjenne om de er for varme, men der kjennes det vel ikke om de er kalde? Kalde fingre gjelder ikke som troverdig temperaturvarsler på babyer har jeg hørt?

Hun sover i nattpose fra Grobag med hel pysj under og noen ganger ekstra pysj overdel. Har vinduet åpent og ca 17-18 grader på soverrommet. Følger delvis anvisning fra Grobag. Men JEG synes det hadde vært kjølig å sove en så tynn pose. Liker å ha dundyne selv. Hun har aldri vært særlig varm når jeg har tatt hernne opp så hun er nok ikke noen varm type.

Men hvordan vet man det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker å ha på jenta pysj m fot, nattpose og dyna opp til brystet.

Hun vrir og styrer sånn om natta at dyna forsvinner etterhvert, men hun er god å varm om morgenen. Det har hendt en gang at hun våkna og skrek til. Da var hun iskald stakkar..

 

De sier jo som regel ifra om den minste ting, så jeg stoler på det jeg.. Så lenge hun sover godt og våkner glad og fornøyd, så tror jeg hun har det akkurat passe varmt.:))

 

(Man vet jo selv at kroppstemperaturen synker når man sover og at man fort føler seg kald om man sovner feks på sofaen uten pledd, så jeg dekker heller til jenta litt for mye, enn litt for lite.:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt søv Eir berre i bleie... Ho ligg på saueskinn og har eit tynt ullteppe under dyna. Men no begynner det å bli såpass kjølig at det blir nok nattdrakt (heil drakt i ull, utan fot) i morgon. Det er vel i underkant av 20 grader på soverommet. 18-19 kan eg tenke meg. Viss ho vrir seg heilt ut av teppe og dyne kjenner eg at ho er kald. Kalde hender gjer ikkje noko, men dersom ho er kald oppover armane og leggene kler eg på ho meir.

 

Dersom jenta di verkeleg FRYSER, vil ho nok begynne å grine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...