rampete robin Skrevet 15. september 2008 #1 Skrevet 15. september 2008 Jeg skal bort to lørdager. Tenkte å gi minsten på 11 uker pupp før jeg drar ca kl 18 og at far/bestemor gir siste måltid før han legger seg, Han spiser ikke før 05-06 tiden igjen. I går kveld testet vi MME, men han nektet å ta det. Far prøvde først og jeg etterpå. Noen gode råd? Jeg har akkurat pumpet meg, så i kveld skal far teste om han vil ta det fra flaske. Noen med erfaringer??
Zitro Skrevet 15. september 2008 #2 Skrevet 15. september 2008 Min var også flaskenekter, så jeg kunne rett og slett ikke reise bort. Måtte bli hjemme, eller ta henne med. Nå er hun straks 7 mnd og har nettopp lært flaskepoenget :-) Synes du burde vurdere å ta babyen med når han bare er 11 uker, hvis det ikke er noen spesiell grunn til at han ikke kan være med.
rampete robin Skrevet 15. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. september 2008 Skal bl.a i bryllup. Fest for bare venner, så regner ikke med at det blir helt stille og rolig.. Må i så fall la han sove i et annet rom en selve festen og det synes jeg blir tungvint. Da må jeg fly frem og tilbake hele tiden og får ikke roa på meg. Da er det bedre å bli hjemme, men håper å slippe det da...
Zitro Skrevet 15. september 2008 #4 Skrevet 15. september 2008 Jeg hadde med min i bryllup da hun var 3 mnd. Gikk kjempefint. Sovna i vogna ute kl 22, og der sov hun til vi skulle hjem. Hadde med meg babycall slik at jeg slapp og løpe ut og inn 1000 ganger for å sjekke henne. Ang fester så har jeg droppa en del av dem bare... :-) Rolige grillfester tok jeg henne med på og bare la henne når det ble seint nok, men de som jeg visste var litt mere fyllefester bare sa jeg at det ikke passet pga babyen.
CaroOgTulle Skrevet 15. september 2008 #5 Skrevet 15. september 2008 Vi brukte "sprøyter". På apoteket kan du få kjøpt store (tror 50 ml er det største?) "sprøyter" uten sprøytespiss. De har en veldig smal tut som kan brukes for å sprøyte melken inn i munnen på barnet. For å få jenta vår til å svelge lettere, la vi lillefingeren vår opp i ganen hennes (for å simulere amming), og sprøytet inn melken i et tempo som hun kunne svelge unna. Det ble litt søl til å begynne med, men hun fikk i alle fall i seg maten! Kanskje dette er noe du kan prøve også?
rampete robin Skrevet 15. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. september 2008 Høres veldig tungvint ut... JEg tenker stakkar far eller bestemor som skal sitte med den jobben ;-) Da tror jeg heller at jeg blir hjemme, men takk for tips!
CaroOgTulle Skrevet 15. september 2008 #7 Skrevet 15. september 2008 Ja, det var unektelig litt tungvint, men ikke så galt som det kanskje høres ut som. Det var veldig fort gjort, og den eneste forskjellen fra flasken er egentlig at jeg satt med en finger i munnen hennes (men da var jenta vår bare noen uker og trengte ikke så store mengder av gangen). Vi måtte bruke denne teknikken fordi jeg ikke hadde nok melk, men da vi brukte flaske for å gi henne litt tillegg ble hun veldig forvirret og skjønte ikke hvordan hun skulle bruke puppen etterpå..
Nanna:-D Skrevet 15. september 2008 #8 Skrevet 15. september 2008 Hei.. Skjønner at det ikke er lett. Etter min mening smaker mme ikke no godt, i allefall ikke nan. JEg syns i allefall det er veldig stor forskjell på mme og mm.... Kanskje det går bedre vis du bytter merke. Kan nok væra lurt å prøve å gi mm. Det sluker i allfall mini'n her når det kommer fra flaske. Ellers kanskje bytte flaske. Jeg liker veldg godt mam. Tror det er det den heter. Fås i vanlig butikker. Er litt store, og har en litt flat tutt. Fås vel i allefall i blå og lilla. Syns han her får mye bedre "tak" på denna en feks avent... Tror det er lurt å prøve seg fram litt. mange ting og velge mellom..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå