Gå til innhold

Pappapermisjon! Ang. oppdeling av denne..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plutselig får jeg angst når jeg sitter her og leser på NAV sine sider om foreldrepenger..Det står:

"Dersom far ønsker å utsette fedrekvoten, må han sette frem krav om dette før stønadsperioden til mor er slutt."

Han har tatt ut 4 uker av sin permisjon,men de resterende 2 hadde han tenkte å ta over nyttår,når jeg vil være hjemme i permisjon med neste barn. På NAV sa de at det ikke skal være noe problem,spurte om det når jeg leverte permisjonssøknaden og sa vi ikke hadde bestemt når han skulle ta sin permisjon,men har jo ikke dette skriftlig...og slik jeg forstår det på det som står på nettsiden deres må man "søke" om at han vil ha disse 2 ukene,noe vi ikke har gjort,og permisjonen var slutt i mai..

Noen andre som har delt opp persmisjonen og har dere søkt om dette før din permisjon gikk ut?? Litt rotete,men dere skjønte hva jeg mente?!

*frustrert her* arrrgggh...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har delt opp permisjonen og søkt om dette ja.

Var vel ikke akkurat søknad, men heller et skjema vi fylte ut hvor vi forklarte at pappa ville ta ut permisjonen etter hva som passet han fremover.

Barnet er nå 1,5år og vi må ta permisjonen før 3årsdagen. De dagene han tar fri fra jobben ringer vi til Nav (vi fikk en kontaktperson) og hun krysser av på dette skjemaet.

'

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at den kunne taes ut når det passet for han de neste 3 årene! Vi måtte bare gi beskjed i rimelig tid slik at de fikk ordnet med utbetalingen både på jobben hans og hos NAV.

Dette blir jeg å skrive brev til dem om og forklare hva jeg har blitt fortalt. Man må jo kunne stole på det de sier der. Da må de heller la vær å svare på ting hvis de ikke vet om det er 100% riktig!! *grrrrrr* irritert!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...