Gå til innhold

Vekt i uke 27 ca? Hvor mye har dere gått opp?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg hadde gått opp 9 kg i uke 27. Nå er jeg 29+2 og er oppe i litt over ti kg extra. Ser jeg har begynt å legge på meg litt i fjeset nå, men håper det er vann og ikke noe som blir værende etter fødsel. ;)

Annonse

Jeg har gått opp 10 + et par til ;)

Mesteparten kom første månedene, liten gradvis økning etter dette.

Jordmor var litt bekymret jeg skulle gå opp mye tilsammen, men ser ut som det jevner seg litt ut. Målte babyen på ultralyd i dag, og hun er på gjennomsnittlig normal størrelse.

Annonse

Jeg er i uke 26+3 og er ennå i minus i forhold til utgangspunktet. Godt å se at det er andre som heller ikke har lagt noe særlig på seg. Blir jo litt bekymra siden jeg sist gikk opp jevnt og trutt og totalt gikk opp 13 kg. Men magen er stor og fin og ligger litt i overkant av hovedlinja på skjemaet. Ser jo at jeg har tatt av meg i ansiktet og lårene, så ho tar nok til seg det ho trenger.

Jeg også har litt vann i kroppen, så litt ekstra kan jeg leve med.

Men legen min mente også at en del av de ekstra kiloene i starten skyldtes endringer i stoffskiftet, som visstnok skulle være vanlig å bli påvirket av graviditeten. Vet ikke om dette er noe som ordner seg og blir som før igjen, men ting har jo alt jevnet seg ut litt. Så håper det også går seg til.

Nei, du er ikke den eneste som ikke har gått opp noe. Fosteret får jo heldigvis alt den trenger, og jeg tenker som så at jeg har mindre jeg må jobbe av meg etterpå. SF-målet mitt er helt på den røde streken, og vekstestimering på UL viser at alt er i orden med den lille og han vokser som han skal. :-)

16 kilo..... men det rare er at det ikke synes så godt.... Jeg har en gigamage som står rett ut og det ser ut som om jeg skal føde imorgen, men er visst akkurat bare litt over sf-gjennomsnittet.

Litt vann i kroppen og sånn også....

Blæææ.... liker ikke å være 5 kilo over de fleste her.....

fikk i dag vite at jeg ahr gått opp 11 kg, uke 27.Er 160 og veide 49 kg da jeg var i uke 13, trodde ikke jeg skulle gå opp så mye, eller hadde vel ikke håpet på det.. Fikk litt sjokk kan man si, men men.. får vel bare trene skikkelig etter svangerskapet eller hva?? kommer sikkert tilå gå opp 5 kg til, uff..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...