Gå til innhold

Sykkelvogn? Sykkeltilhenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, dere skjønner sikkert hva jeg mener. Jeg har to barn og en sykkel. Funderer på å kjøpe en vogn og sykle dem til barnehagen (jeg trenger trimmen, julebordsesongen starter snart!). Og dessuten sparer jeg miljøet=)

Men er det skikkelig, skikkelig tungt å dra? Stort sett flatt, men noen bakker er det jo. En vei ca 3.5 km.

Og hva koster en sånn vogn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vognene koster alt fra 1500,- til 7000,- Jeg kjøpte en billig en på Sportshuset til 2300,- for mange år siden. Den holdt i 2 år, med mange mange mil på humpete skogsbilveier.

Veldig fin trim, og ungene elsker det. Du kan eventuelt trille i de tyngste motbakkene, og heller gi på litt i flate partier. Ha pledd i vogna, det kan b li småkaldt fremover. Ungene må ha hjelm. Jeg hadde alltid med litt småverktøy også, i tilfelle et feste eller lignende ble slarkete. "Kjetting på boks" er fint å ha på dekkene på sykkel og vogn når det blir litt frost, om du ikke investerer i piggdekk.

Skrevet

Kor gamle er barna dine? Mine på 2 og 3,5 år elska å sitte i vogna. Og den er lun og god.

3,5 km er jo litt, men det er egentlig ikkje så tungt å sykle. Spørs kor godt trent du er i utgangspunkte.

Det er store forskjeller på pris, spørs alt kor du kjøper den, ol.

Skrevet

Ok, takk for svar! =)

Supertrent er jeg ikke, men heldigvis har mange år med svømming satt sine spor hos meg, hehe.

Barna mine er 5.5 og 3 år gamle. Min eldste har hatt lyst på sykkelvogn leeeeenge, for hun ble hentet i en i barnehagen en gang og har mast på meg siden, hihi.

På vei til og fra barnehagen er det bare en bratt bakke, men den er til gjengjeld kjempelang også:s

Hvilke merker anbefaler dere?

Skrevet

Du klarer det sikkert fint, selv om barna veier litt tilsammen. Har ikke anbefalinger på konkrete merker, men hør litt i butikkene hva de anbefaler. Ta med vekta på ungene i betraktning.

Skrevet

Uff, de veier jo en ca 37 kg til sammen. UTEN KLÆR! :s

Men skal kikke rundt, som sagt, julebordsesong... jeg trenger trim, haha:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...