Milena Skrevet 15. september 2008 #1 Skrevet 15. september 2008 Hei. Jeg er 31 fullgåtte uker, og har enda ikke hatt problemer med treg mage. De siste dagene har jeg heller hatt motsatt problem... Noen andre? Leste et sted at man kan få kjøpt en type klyster (klyx ferring) reseptfritt på apotek. Og at denne typen ofte ble brukt på ulike fødeavdelinger. Tenkte kanskje å kjøpe for å ha til fødselen nærmer seg, slik at jeg *vet* at jeg får tatt det før selve fødselen... Noen med erfaring \ tanker om dette?
Gjest Skrevet 15. september 2008 #2 Skrevet 15. september 2008 det var lurt! det skal jeg jammen meg gjøre...
nr.4 i oktober Skrevet 15. september 2008 #3 Skrevet 15. september 2008 Ja jeg har også tenkt å kjøpe inn klyster til å ha klart. Men er det bare disse "mini-klyx" som er reseptfrie? Trodde alle slags klystèr var det jeg. :anerikke:
HegeAE Skrevet 15. september 2008 #4 Skrevet 15. september 2008 Klyster er reseptfritt etter at det eg har sett. Men, ein kan få god hjelp i matveien til å få fart på sakene. Klyster er ikkje akkurat så behageleg. Nokon kan få ubehag og bli svimmel av klyster. Eit tips er å spise ein kiwi rett før måltid. Eller appelsin på tom mage om morgonen. Anna er mykje fiber, spesielt grovt brød med linfrø. Havrekli/eller anna type kli + biola/cultura + linfrø skal vere til stor hjelp mot forstoppelse og når ein har det. For å ikkje snakke om svisker og rosiner. Fiken hjelper og. Styr unna ris, eple, banan og kvitt brød. Mykje saltholdig mat. Alt dette bitter magen som kan gi forstoppelse viss ein er plaga med det. Søt melk skal ein og styre unna. Ellers så er Duphalac eit avføringsmiddel som gravide kan bruke. Det aller beste er å drikke rikeleg med reint vatn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå