Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 15. september 2008 #1 Skrevet 15. september 2008 Hva er det? Sånn i praksis altså...
du og jeg og vi to Skrevet 15. september 2008 #2 Skrevet 15. september 2008 For meg er dette kontoen hvor vi setter penger som skal brukes til ferie. Setter gjerne det som blir til overs på sparekontoen, og så er det liksom reisekontoen. Så sparer vi til tur hver sommer.
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 15. september 2008 #3 Skrevet 15. september 2008 Ukjent for meg også du.. Virker som enkelte har veeeldig god råd her!:-) Har ikke råd til å spare noe særlig jeg nei, ikke akkurat nå. Ikke kan jeg å spare heller. Det er virkelig min svakeste side!
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 15. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. september 2008 Ja, det er jo det jeg vanligvis forbinder med sparing og så kan man kalle kontoen hva man vil. Men så leste jeg Twintipps svar på tråden om buffer, og da lurte jeg veldig på hvordan den typen reisekonto funket ) Hvis hun ser denne da..
Twintipp og himmelblå Skrevet 15. september 2008 #5 Skrevet 15. september 2008 He he.. For oss er det i all hovedsak fond vi sparer i Sverige, hvor vi tar ut avkastning når vi skal på ferie.. Bruker dette som en reisekonto. Tror ikke det handler om så enorme summer med penger, men noen er flinke til å disponere penger og har hell i fond og aksjer og slikt. Mannen min er snart 40 år, har spart i alle år og er veldig fornuftig, og veldig flink til å gjøre gode investeringer. Og mye er arv. Sånn er det med den saken.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 15. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. september 2008 Aha, da skjønte jeg litt mer ) Trodde dette var noe mystisk og gullgruveaktig siden man ikke trengte å "ta av hverdagsøkonomien" til det, men sånn er det når man har satt seg lite inn i hva som "fins der ute" )
du og jeg og vi to Skrevet 15. september 2008 #7 Skrevet 15. september 2008 Ah, skjønner. Nei, den typen reisekonto vet jeg ikke hva er;) Vi er heldige om vi klarer å skrape sammen til vår årlige tur, det er nok ikke flere hundre tusen til overs som jeg så mange av de andre svarte. Jeg prøver heller å vinne i lotto;)
Twintipp og himmelblå Skrevet 15. september 2008 #8 Skrevet 15. september 2008 Dessverre, hihihihihi. Kunne ingenting jeg heller, før jeg ble samboer med en som prakket det nedover halsen på meg! Nå synes jeg det er kjempegøy selv også!! Ihvertfall når det går bra:o))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå