Gå til innhold

når begynte dere gi sitrusfrukter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på om det er noe lurt å begynne med littegranne nå. hun har liksom fått alt utenom det. trenger litt nye matvarer i hverdagen hennes.

snart 9 mnd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo bare å prøve seg litt forsiktig fram? Gutten vår smakte clementin oppunder jul i fjor, da var han 10 mnd. Jeg tok da av skinnet utenpå båtene, og han syntes det var nydelig! Men - sitrusfrukter kan være kilde til munnskold for oss som får slikt lett. Selv får jeg alltid - uten unntak - munnskold, hvite flekker som svir i munnen) når jeg spiser clementiner. Det spiller ingen rolle hvorvidt de er søte eller sure.

Skrevet

Svigerinnen min gav jenta mi mandarin da hun var 8mnd, hehe. Men jeg ville fulgt godt med, og pass på skinnet - det er noe av det verste å sette i halsen!

Skrevet

skreller faktisk mandarin båtene når jeg spiser de selv også:)

Skrevet

Siden jeg reagerer litt på kiwi venta vi med appelsin og clementin til han var rundt 3. Kiwi glemte jeg av siden jeg jo ikke spiser det selv, så det smakte han først nå i sommer, da var han 6 :-o Men det er vel ikke retningsgivende, selv om jeg personlig hadde ventet litt, allergi eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...