Anonym bruker Skrevet 15. september 2008 #1 Skrevet 15. september 2008 Hva med å se på seg selv og gjøre noe med det også? Her får jeg ofte høre hvor lite kjærlig jeg er. Går det en stund uten sex, blir det surmuling fra hans side og diskusjon. Ser det på han når det er lenge siden, hele han får en fornærmet holdning. Men jeg har ikke ork, lyst eller overskudd. Her er det jeg som tar meg av det aller meste med barna, virker som han tar det når han finner ut av det selv, med mindre jeg spør. Men hvorfor er det slik? Han har perm, men hvem er det som står tidlig opp hver dag? Jeg elsker å være med barna, men dette blir helt skjevt fordelt... Jobbe redusert kan jeg glemme, det temaet er det satt punktum for. Sier jeg at jeg kan få 80%fast stilling og er kjempefornøyd siden det er vanskelig å få jobb, burde jeg selvsagt hatt 100%. Så hans mening er det som teller til sist. Tar jeg opp noe med han, risikerer jeg surmuling i mange dager, og da kommer alt opp til overflaten, både gammelt og nytt. Men det er jo jeg som egentlig er helt på jordet, da. Bestandig. Han klarer ikke ta selvkritikk, om det så bare er en liten ting som jeg forklarer på en rolig måte. Heretter får jeg holde kjeft! Sist fikk jeg høre at han ikke orker mer av det humørsyke sinnet mitt, vi måtte gjøre noe med forholdet eller flytte fra hverandre. Så jeg har jo alltid skylden for alt. Men hvordan skal jeg bli mer kjærlig? Jeg prøver, men får det på avstand da forventningene er slik at jeg ikke kan oppnå det til hans tilfredsstillelse - dessverre. Dessuten kunne han kanskje hjelpe til mer med barna, så jeg også får litt pusterom. Var syk her forrige helg med lungebetennelse, men måtte jo ta meg av barna mens han drev og ordnet ny seng til eldstemann. Fint det, men det kunne vel ventet? Fikk slappet av 1 time ene dagen, 1 1/2 andre. Men det var det. Kanskje han skulle sette litt sterker krav til seg selv også?
*Andreapus* Skrevet 15. september 2008 #2 Skrevet 15. september 2008 Er kanskje ikke så rart at du ikke er kjælen når samboer er sånn? Har egentlig ikke noen bra råd til deg.. men ingen kan leve slik som det.. har du prøvd og snakke med han?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå