Anonym bruker Skrevet 15. september 2008 #1 Skrevet 15. september 2008 Jeg er alene med sønnen min som har blitt 18 mnd. gammel. Jeg har utdannelse, men det er vanskelig å få jobb. Så jeg bestemte meg for å søke på skole for å få tatt allmennpåbygging. Jeg skulle få svar i slutten av august. Så da måtte jeg jo bare søke lillegutt inn i bhg. Sånn at jeg hadde plass om jeg skulle komme inn på skole. Han jeg snakket med sa det var stor sjanse for å komme inn.. Å hvis jeg ikke kom inn så tenkte jeg at jeg skulle begynne å jobbe. Å jeg kom ikke inn på skolen. Kan søke igjen fra desember. Men jeg hadde jo allerede takket ja til bhg. plassen vi hadde fått å begynt med tilvenningen. Jeg er nå jobbsøker.. Men tilvenningen går ikke sånn kjempebra.. Eller han gråter jo når jeg går, men han er mye lei seg i løpet av dagen. Det har gått bedre noen dager, men de fleste dagene er han litt ofte lei seg. Han har veldig korte dager. Nå har han vært litt syk også.. Jeg angrer på at jeg tok bhg. plassen nå som jeg ikke kom inn på skole, når jeg ser hvordan han tar dette.. Han har begynt på 3. uka i dag.. Det er jo viktig at han er der noen timer hver dag, selv om jeg ikke jobber. Tilfelle en jobb skulle dukke opp ganske snart.. Å det er jo viktig at jeg kommer meg ut i jobb.. Jeg har bare støtte i 1,5 år til.. Så hvis jeg ikke begynner å søke jobb nå, så må jeg jo begynne om 1 år uansett.. Men da er det jo ikke sikkert jeg hadde fått bhg. plass like enkelt.. Jeg prøve rå si til meg selv at dette er til det beste.. Å siden jeg er alene med han, så kan ikke jeg gå hjemme. Nå støttene forsvinner, så er vi jo avhengig av min inntekt.. Huff.. Ja jeg har vel egentlig litt dårlig samvittighet, enda jeg vet jeg ikke burde ha det.. Men det er ikke nor godt å gå fra han der når han gråter så sårt.. Jeg ringer bort som regel hver dag. Å han ahr jo da roet seg. Han spiser bra i bhg. og han sovner med en gang de legger han i vogna.. Så fælt kan han jo ikke ha det.. Måtte bare få det ut.. *trist*
Anonym bruker Skrevet 15. september 2008 #2 Skrevet 15. september 2008 Skjønner at du er litt trist nå og at det er fælt å gå fra barnet når han gråter. Sånn er det for de aller aller fleste. Og dette er en tilvenningsperiode - plutselig en dag så løper han inn for å leke uten å rekke å vinke hadet til deg. Jeg tror det er bedre for sønnen din å begynne i barnehagen nå - enn om ett år, når han da uansett må begynne fordi du må jobbe. Dette går seg snart til skal du se, og vips får du deg jobb også, og så blir livet mye greiere!! Han har det IKKE fælt i barnehagen. Og det beste er å gå raskt om morgenen, ikke trekke det ut med masse klemming og kos, da skjønner han at du synes det er fælt og så gråter han enda mer. Smil og vær blid og si hadet bra ser deg snart og gå kjapt avgårde.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2008 #3 Skrevet 15. september 2008 Det er sånn for alle i mer eller mindre grad. Datteren min tok det kjempefint i begynnelsen, men begynte å gråte når jeg dro først etter noen uker. Hun fikk den reaksjonen etterpp. Min sønn gråt når jeg gikk hver dag første uken, så gikk det over for hans del. Noen barn gråter 2 dager, andre 5 mnd. Alle er forskjellig, men så lenge han roer seg når du drar, så er jo det kjempefint og helt normalt! Be de i b-hagen ringe deg hvis han gråter unormalt eller viser tegn på at han ikke trives, slik at du kan slappe av når han er der.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2008 #4 Skrevet 15. september 2008 Ja, det er vel best at han begynner nå. Nå har jeg tross alt god tid til å venne han godt til bhg. Nå kan han ha kjempekorte dager, jeg kan hente han når jeg vil. Å jeg kan gi han fridager midt i uka. Ikke det at det er noe smart akkurat nå. Da er vel heller korte dager bedre. Å jeg får søkt jobber mens han er der. Ja, det er vel til det beste =) Bare litt tungt når jeg vet at jeg faktisk kunne hatt han hjemme. Men da slipper han den brå starten når jeg får meg jobb da.. Å ja, alt blir vel lettere når jeg får en jobb, så får jeg noe annet å tenke på! Å vi er jo heldige som i det hele tatt haar fått plass i bhg.! Nå tenker jeg jo BARE på hvordan han har det.. Å kikker på kl. for å se når jeg kan hente han.. Jeg sier fort hade. Gir han en klem å sier at jeg kommer å henter han litt senere.. Tusen takk for svar =)
Anonym bruker Skrevet 15. september 2008 #5 Skrevet 15. september 2008 Ja, det er vel sånn for de aller fleste.. De i bhg. sier at de ringer om det ikke går bra. Har enda ikke fått noen tlf. Heldigvis.. Det hadde vært vanskeligere.. Takk for svar =)
Gothminister Skrevet 15. september 2008 #6 Skrevet 15. september 2008 Leit når de små gråter.. Men jeg synest du skal la han gå der til tilvenningen er over,for hans del,til han begynner og bli trygg og ikke er så mye lei seg. Korte dager er bra,men kommer ann på hvor korte de er også synest jeg..Noen trenger fulle dager i tilvenningen,og når han slutter og være så lei seg,så kan du korte ned dager eller ha han hjemme litt. Og i mellomtiden kan du slappe av og tenke på hvor godt han faktisk har det og hvor gøy det blir for han der når han er ferdig med tilvenningen. Du kan jo søke jobber,melde deg på vikarbyråer,ta handlinger og vask mens han er i barnehagen,så nyter dere tiden fult ut da du henter han Snart er du på jobb/skole,og da blir det en mer stressende tid for deg,så ta det rolig
Anonym bruker Skrevet 15. september 2008 #7 Skrevet 15. september 2008 Tusen takk for godt svar! Du har rett i det du sier. Er bare så vanskelig å se det når man står midt oppi det.. Har forresten ringt bhg. nå, å han var storfornøyd! Har ikke grått siden jeg gikk. Så det går seg nok til.. =) Jeg har pleid å levere han mellom kl. 9 og 9.30 sånn at han skal få med seg kjernetiden som begynner kl. 9.30. Så har jeg hentet han enten rett før 2 maten, eller rett etter. Men han sover i tillegg opptil 2 timer, så han har jo ikke hatt mer enn 3 våkentimer i bhg. til dagen.. Kanskje han trenger å være der litt lengere..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå