Gjest Skrevet 15. september 2008 #1 Skrevet 15. september 2008 For det første er jo merker ikke nødvendigvis dyrt, men bare sier noe om opphavet. Name It, Tom & Trine og L.O.G.G er jo også merker - uten at de er spesielt dyre.... Når HI under her spør etter favorittmerke på klær, betyr det jo ikke at de som svarer KUN har slike klær til ungene. Jeg har ihvertfall ikke det - men om jeg hadde hadd masse penger så er det klart jeg ville kjøpt kun de merkene jeg synes har god kvalitet og passform + + Guttene mine har masse klær fra f eks H&M uten at det på noen måte er de klærne jeg synes er av best kvalitet. Jeg synes det bær være lov å legge inn en slik "merke" tråd uten at noen surmager skal komme med "overfladisk og materialistisk" mas.
Mom2Two Skrevet 15. september 2008 #2 Skrevet 15. september 2008 Tror en del misforsto. Mange definerer "merkeklær" som dyrere tøy, altså ikke kjedebutikktøy. Absolutt alt tøy har jo et eller annet merke... Ellers er jeg enig med deg, selv om man har et favorittmerke betyr ikke det at man har skapet fullt av slikt tøy. Dessuten kan man ha arvet tøy, fått det i gave osv.
MintCondition Skrevet 15. september 2008 #3 Skrevet 15. september 2008 Helt enig, tenkte på det jeg også Har jo ikke skapet FULLT av de dyreste merkene, men setter jo pris på den fordet.
skorpionfruen Skrevet 15. september 2008 #4 Skrevet 15. september 2008 Jeg misforsto ikke men jeg aner ikke vilke merker det er på klær jeg kjøper. Tror faktisk ikke jeg kan ett merke i skapet mitt. Selvsagt er det merker der, men slike ting bryr jeg meg ikke om. Jeg kjøper plaggene kun for at jeg liker dem. Eller forresten jeg elsker devold undertøy og bridgedale sokkene. De holder meg varme gjennom vinteren.
Anne-B. Skrevet 15. september 2008 #5 Skrevet 15. september 2008 Man får faktisk lov til å like merkeklær. Selv er jeg veldig glad i Mexx og Marimekko, fordi de klærne holder seg utrolig godt, og er veldig fine. Jeg har arvet fra Marimekko til min eldste, og de klærne er neste 10 år gamle. Selv om man ser at de er brukt, så har de holdt seg utrolig godt! Merkeklær er ikke bare dumt og overflatisk.
Frosk1 Skrevet 15. september 2008 #6 Skrevet 15. september 2008 Når folk er veeeeeldig opptatt av merkeklær, da ser jeg for meg sånne som MÅ kjøpe seg"lykke" på en eller annen måte. Dre føler seg vel med å si at det er merkeklær ungene har eller dem selv. Har begge deler selv, men går ikke rundt å sier : I daghar jeg HM gensere den kosta sååååååååå mye altså.... men noen har veldig behov for å fortelle hva ting koster.... Selv kjøper jeg alt mulig rart, det jeg syns er fint og ikke ut i fra hva det koster for å ha noe å fotelle andre.....
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 15. september 2008 #7 Skrevet 15. september 2008 Jeg misforstod kanskje litt, men jeg skal ha meg frabedt å bli kalt surmaga bare fordi jeg har sterke meninger om et tema. Gidder ikke gjemme alt jeg sier bak hundre smileys for å vise at det ikke er ment som suring eller kjefting. Det er ingen hemmelighet at mange setter dyre merkelapper høyere enn plaggets egentlige kvalitet, og jeg synes bare det er en dum ting å videreføre. Som jeg også sa har jeg også minimumskrav til kvalitet, men jeg betaler ikke 500,- ekstra for at det skal stå Puma på 16mnd gammel sine joggesko.. see my point? De brukes bare en liten periode.. and again - jeg misforstod i utgangspunktet tråden litt da, siden jeg ikke tenkte over at den også omfattet de billigere merkene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå