trillemamma Skrevet 15. september 2008 #1 Skrevet 15. september 2008 Hva serverer dere å spise? Hvilke gjester kommer? Annet? Sambo og jeg er litt uenig i antall gjester. Jeg vil ha hele familien til babyen, mens sambo synes det holder med besteforeldre og oldeforeldre. Jeg synes det blir litt dumt hvis halve familien blir utelatt.
Labambie Skrevet 15. september 2008 #2 Skrevet 15. september 2008 Vi ba kun besteforeldre og faddere med partnere. Og bare det ble 18 gjester!!! Så tenkt deg nøye om. Om du vil ha hele familien, må du nok leie lokale. Det var nok endel som ble litt snurte på oss da de ikke ble bedt, men som jeg sa, det er jo bare denne ene dagen! Dere kan komme på besøk å få kaffe og kaker når som helst ellers. Med mindre de ville betale litt da? Og det ville de selvsagt ikke... En dåp er jo for de aller nærmeste! Vi serverte gryterett, salat & dressing, og baguetter. Hadde fått noen til å bake litt og vi bestilte en kake. Det var en utrolig koselig dag! (og du, de som ble snurte for å ikke bli bedt i dåpen har ikke vist noen spes interesse for jenta mi hverken før eller siden dåpen, så det betød nok ikke så mye)
Erisa* Skrevet 15. september 2008 #3 Skrevet 15. september 2008 Vi inviterte hennes tanter og onkler, besteforeldre og oldeforeldre + faddere. Vi ble 24 stk til sammen. Middag var koldtbord, og jeg fikk mat fra familie og venner (det er tradisjon for å gjøre det slik på sunnmøre, veldig greit!), og kakene ordnet også familie. Vi betalte egentlig bare for lokalene, for vi leide kirkekjelleren. Siden vi ikke bor der vi hadde dåpen var det greit å leie lokaler. En annen måte å gjøre det rimelig på: ha festen hjemme, lag en stor porsjon med kjøttsuppe (det er jo så godt nå på høsten med så mange gode grønnsaker!) med flatbrød. Pynt: kjøp en pakke med roser eller lignende og spre det litt utover rommet, fine lys og servietter, og da har du pynten. Hva mener du med hele familien til babyen? Hos oss kunne vi sikkert invitert 50-60 stk uten problem hvis vi hadde tatt med alle som regner seg som familien hennes, inkl mine tanter og onkler etc. Jeg syns ikke det høres urimelig ut å bare invitere oldeforeldre og besteforeldre + faddere, i alle fall hvis dere skal ha festen hjemme hos dere.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 15. september 2008 #4 Skrevet 15. september 2008 Vi hadde smørbrød og betalte vel rett rundt 2000 for disse. Utenom var det blomster til 300 med vaser og sann og brus og annet til 300-400 kroner. Sambos far jobber på bakeri, så vi betalte ikke noe for kakene vi bestilte derfra. Eller laget mammaen min en kake. Det var vel det hele. Gjestene var i slektsforhold for Jonas: foreldre (oss) en tante (min søster) en onkel og hans kone (sambos bror) farmor og farfar, mormor og morfar og oldemor. Ene onkelen kunne ikke komme, han er i militæret og kom ikke fra. Oldefaren var syk og hadde ikke muligheten til å komme heller. Hadde det hjemme hos svigers da vi har for liten plass selv.
Dægern døtte Skrevet 15. september 2008 #5 Skrevet 15. september 2008 Hadde dåp i går vi. Vi ville gjøre det så billig som mulig, så vi hadde det hjemme og inviterte kun den nærmeste fam. Vi var da 14 stk. Bestillte mat, dette kom på 2 000,-. Dessert var vaniljeis med bjørnebærsaus og krumkaker som jeg laget selv. Bakte kakene selv, fikk marsipankake av svigermor som hun hadde bestillt. Blomsteroppsater lagde mamma av lyng som hun plukket selv og roser fra egen hage. Kjøpte noe bordpynt. Kom på ca. 200,- Tror ingen la merke til at vi hadde dåp på "lavbudsjett" he,he...
Anni30 Skrevet 15. september 2008 #6 Skrevet 15. september 2008 Vi inviterte så mange vi hadde plass til! Tanter og onkler av oss og barnet, besteforeldre, oldeforeldre etc Ble ca 30 stk. Vi lagde buffet, min mor og svigermor tok med et fat med mat hver, og jeg lagde noen, søstrene våre bakte kake, be dem evnt levere det kvelden før eller samme morgen så ser det ikke så "spleiselag" ut! De er jo klar over hva dette koster oss og hjelper gjerne! Selv om det ikke er noe i veien med det! Men det er greit at alt er på plass når gjestene kommer! Du har nok med ungen og styre alle på plass! Husk å takk dem for hjelepen i evnt tale da!!! Lykke til!
Gjest Skrevet 15. september 2008 #7 Skrevet 15. september 2008 Vi har ikke hatt enda, men driver å planlegger nå. Vi tenker å be besteforeldre og tanter/onkler til jenta vår + faddere. samboeren min vil gjerne ha fler, men jeg mener at dåpen kun er de aller nærmeste, så det blir nok sånn vi kommer til å ha koltbord og kake +kaffe til dessert, og da blir det ikke så altfor galt. Også får vi være hjemme hos svigermor, så vi slipper leie lokale. Dere må jo bare be de dere vil, men det er kanskje greit å være enig. Jeg og min samboer er motsatt av dere, han vil ha mange, jeg vil ha få
Gjest Skrevet 15. september 2008 #8 Skrevet 15. september 2008 foresten hennes oldeforeldre også. også fikk sambo "lov" til å be ene tanta og onkelen sin siden han har veldig jevnlig kontakt med de. Tenker hvertfall og be de som kommer til å ha god kontakt med og være en del med jenta vår, det er viktigst for min del.
petite fleur Skrevet 15. september 2008 #9 Skrevet 15. september 2008 Vi ba besteforeldre, oldeforeldre og faddere med partnere, vi ble 16 stykker. Hadde det hjemme, jeg lagde koldtbord og tapas. Mamma og svigermor bakte kaker. Kjøpte blå lys og servietter (kjøpt på romjulssalg), hvite stoffduker hadde jeg. Brukte bare litt over tusenlappen, siden jeg hadde fulgt med på diverse tilbud og kasta det i fryseren (kyllingvinger o.l.) på hele dåpen :-)
Elise_80 Skrevet 15. september 2008 #10 Skrevet 15. september 2008 Vi var 17 stk: Foreldre, besteforeldre tanter, onkler, søskenbarn og faddere. Vi leide et lite klubbhus (1000,-) i nærområdet, hadde sodd og flatbrød til middag (700,-) og kaker til kaffe (farmor, mormor og tante bakte). Vi fant ut at dessert var unødvendig, og serverte kakene en times tid etter middagen var over. Bordene pyntet vi med papirduk (ICA 99,-), bokstavkjeks, blå kubbelys og hvite roser i blått vann (konditorfarge). Rosene kjøpte vi på Plantasjen til 3 bunter for 99,- Bokstavkjeksene var det mest geniale: Jeg strødde de utover middagsbordet, og gjestene lagde setninger og ord mens vi ventet på middagen.
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 15. september 2008 #11 Skrevet 15. september 2008 Hadde det hjemme til mamma og dem første gangen og skal ha det til svigers denne gangen. Så da betaler vi ingenting for og leie lokale. Sist hadde vi snitter, og da laga besto karbonader også er det ei vennine av mamma som laga resten av snittene, også var det våre foreldre og besteforeldre som baka kakene. Denne gangen skal vi ha koldtbord tror vi betaler en 180 kr pr person. Vi har invitert faddere, tanter og onkler av barnet, besteforeldre og oldeforeldre.
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 15. september 2008 #12 Skrevet 15. september 2008 Vi hadde barnedåpen hjemme, lånte bord og stoler av familien for å få antallet til å gå opp. Inviterte besteforeldre, oldeforeldre, onkler og tanter m/familie.. så det var en del gjester, men samtidig så ville ikke jeg utelate noen heller, som du sier. Men vi inviterte ikke VÅRE onkler og tanter sånn at det er nevnt.. Vi laget kaker selv / fikk andre i familien til å lage kaker, og laget snitter selv. Da ble det ikke så veldig dyrt.
Gjest Skrevet 15. september 2008 #13 Skrevet 15. september 2008 Vi har tenkt å ha kalkun til mat. Ordner det meste selv, men må ha noen til å passe på og ordne mens vi er i kirka. Jeg, mamma og søstra mi står for kakebaking. Skal ha høsttema, så jeg skal ut å plukke høstblader etterhvert. Skal bruke brune duker og dekorere med bladene. Tenker også å kjøpe røde roser og å pynte med masse telys. Vi leier et billig lokale (ca 300 kr). Vi inviterer besteforeldre, tanter, onkler, søskenbarn, faddere og noen venner av oss. Og det blir ca 28 stk pluss hovedpersonen :-) Og takkekortene blir bestilt hos nfoto.no.
Djoolia 07+08+12 Skrevet 16. september 2008 #14 Skrevet 16. september 2008 Vi ba barnas besteforeldre,oldeforeldre,tanter/onkler med barn og fadderne. Vi hadde bare fadderne hjemme på middag, laga gryterett med tilbehør. Veldig enkelt. Jeg,stemoren min,mamma,svigermor og svigersøsteren min baka alle kakene og rundstykkene. Vi brukte penger på kaffe,pålegg og brus. Svigerfar betalte for leie av lokale denne gangen. (800kr)
aragon Skrevet 16. september 2008 #15 Skrevet 16. september 2008 Vi kjøpte dåpkjole i Sverige(mye billigere), hadde selskapet hjemme, lagde snitter og kaker selv og ba bare de nærmeste i familien(17stk).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå