Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 14. september 2008 #1 Skrevet 14. september 2008 Jeg kjenner noen som har forsøkt å snylte til seg overgangsstønad, men nå har blitt advart om at de kommer til å bli tatt for det hvis de ikke trekker tilbake søknad. Og nå har det kommet meg for øret at vedkommende prøver å få rehab penger (istedenfor eller mulig rettmessig, det er der jeg ikke er sikker) Jeg er ganske nærliggende til noen som jobber i NAV og føler det på en måte som en plikt til å tipse, men samtidig har jeg ikke lyst til å være så råtten og en "sladrehank".. I tillegg har jeg jo ikke noen sikkerhet for at rehab penge søknaden ikke er rettmessig, men jeg synes det hele virker litt for tilfeldig (avslørt for så å søke på annen støtte isteden) Hvis vedkommende det gjelder skulle lese dette så håper jeg de skjønner dette ikke er vondt ment, og at jeg helst ikke vil si noe, men synes det er litt ekkelt hvis jeg liksom går og "vet" noe som er ulovlig. Burde jeg tipse eller bare la de håndtere saken selv (nav)?
Gjest Skrevet 14. september 2008 #2 Skrevet 14. september 2008 De blir tatt uansett, de nye systemene for dette er veldig gode. Det kan gå litt tid, men de blir stort sett tatt... Og da har de virkelig bæsja på lokket, for NAV ser ikke mildt på slikt.
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 14. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. september 2008 Ok, da stoler jeg på at NAV klarer dette uten hjelp fra "bygdedyret". Så slipper jeg å føle meg som en skikkelig dritt også.. phu..
Gjest Skrevet 14. september 2008 #4 Skrevet 14. september 2008 Hehe, er greit å slippe det ja:) Og mange som "snylter" kan fort vekk fortelle det til noen, men det er aldri noen som forteller at de har blitt tatt for det i tillegg;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå