Anonym bruker Skrevet 14. september 2008 #1 Skrevet 14. september 2008 Er 7 månder på vei å skal til jordmor, kan jeg ha med meg typen eller er det vanlig at en går alene til jordmor?
Gjest Tale30 Skrevet 14. september 2008 #2 Skrevet 14. september 2008 Min mann er alltid med til jordmor, og hun sier det er veldig fint at han blir med
Anonym bruker Skrevet 14. september 2008 #3 Skrevet 14. september 2008 Jeg og lurte litt på dette når jeg bestilte time til jordmor. men jeg lot han bestemme selv, og han hadde lyst!
cammiss Skrevet 14. september 2008 #4 Skrevet 14. september 2008 Jeg hadde også med typen en gang- det var veldig bra- og det var helt opp til meg og oss- om vi ville være begge to eller bare meg.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2008 #5 Skrevet 14. september 2008 Synes det er ekstremt dottete med menn som er med til jordmor... Geeeez...
Anonym bruker Skrevet 14. september 2008 #6 Skrevet 14. september 2008 Typen har lyst å være med, å dette er første gang det faktisk passer med jobb. Så da tar jeg han med.. Tusen takk for svar.. Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 14. september 2008 #7 Skrevet 14. september 2008 Min var ikke med på kontrollene, passet dårlig med jobb, men jordmor oppfordret til det:) Til legen syns jeg det er liten vits, man er inne i 5min og sjekker div og så ut. Mye mer prat og praktiske ting hos jordmor som mannen også kan ha nytte av:) ikke dottete det:)
Gjest Tale30 Skrevet 14. september 2008 #8 Skrevet 14. september 2008 Anonym 00:05 Svaretditt var kanskje bare tull? I så tilfelle biter jeg rett på. Hva er dottete med menn som blir med til jordmor? Man er jo to om graviditeten, og det er jo like fint for mannen å få svar på spørsmål, og å høre hjerteslag som for kvinnen. Merkelig holdning du har syns jeg!
Anonym bruker Skrevet 14. september 2008 #9 Skrevet 14. september 2008 Rekner med at anonym 00.05 bare er misunlig på oss som har menn som stiller opp, å bryr seg om svangerskapet våres..
Libido- Skrevet 14. september 2008 #10 Skrevet 14. september 2008 Ja, mannen min var med på alt. Lege, jordmor, sv.kurs, innskriving og fødselen.
Gjest Tale30 Skrevet 14. september 2008 #11 Skrevet 14. september 2008 Men mannen min satte strek ved gravid-yoha.. haha
Anonym bruker Skrevet 14. september 2008 #12 Skrevet 14. september 2008 Heldigvis satte min strek et stykke før gravid-yoga... Ja, sorry men jeg synes det er umandig og dottete med sånne par som sier "Vi er gravide" osv. Når i helvete kunne menn bli gravid liksom? Stopp umandiggjøring av mannen! Det har sin pris!!!
Gjest Tale30 Skrevet 14. september 2008 #14 Skrevet 14. september 2008 Nærmere spesifisert: Det er greit at mannen ikke kan bli gravid. Likevel syns jeg det er utrolig kjipt at menn ikke skal kunne ta del i prosessen. Vi som går gravide har lang tid på oss til å forberede oss på å bli mødre. Når mannen da skal stenges ute fra dette så blir det vanskeligere for ham å føle seg som en del av det hele. Fatter ikke hva problemet er! Jeg opplever i alle fall at det styrker forholdet vårt, og at han lettere kan klargjøre seg for den oppgaven som kommer. Men så har jeg aldri vært en sucker for vandrende testosteron bomber da..
Anonym bruker Skrevet 14. september 2008 #15 Skrevet 14. september 2008 "Stopp umandiggjøring av mannen! Det har sin pris!!!" Årets utsagn... Kanskje mannen din blir mer mann av å sitte med øla i hånda, klø seg på ballene, skrike til deg at du skal hente ei øl til han, være ute med gutta, mens du sitter sprenggravid hjemme, la deg gjøre ALT husarbeidet osv. osv.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2008 #16 Skrevet 14. september 2008 Mannen min greier å være mandig uten å drikke øl, klø seg på ballene eller skrike. Vi er siviliserte mennesker. Jeg vil ikke ha en mann som kjøper roser, skriver klissete dikt osv. Det er totalt turn off. Jeg vil heller ikke ha noen mann som krever halve barselpermisjonen. Skyt meg gjerne, men sånn er jeg. Jeg vil at mannen skal være mann, og at han lar meg være kvinne.. Det gjør heldigvis min mann.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2008 #17 Skrevet 15. september 2008 Ja, om du umiddelbart slutter å kalle mannen din/kjæresten din/samboeren din/barnets far for "typen". Det er ingen over 15 år som sier det.
Gjest Tale30 Skrevet 15. september 2008 #18 Skrevet 15. september 2008 Anonym 01:49 Hver sin smak. Det viktigste er jo at du trives med den mannen du har. Men jeg syns det er fryktelig negativt når man hevder at en mann ikke kan være mann dersom man tar aktiv del i svangerskapet. Min mann er ikke klissete, skriver ingen dikt og er ikke så sikker på at han vet veien til blomsterbutikken. Vi skal også søke om å få overført fars uker til mor under permisjon, så han egler seg ikke inn på jordmortimene for å "stjele" permisjonen ret under nesa på meg. Han er bare interessert i prosessen det er å bære fram barnet vårt. Han vil også føle på den spenningen jeg føler, og får utbytte av informasjonen jordmor gir. Når jeg definerer mandig, så er dette mye mer mandig enn det bildet du tegner. En mann som tar ansvar, og som ikke er redd for å bli kalt pyse av gutta rundt. Han gjør som han vil, og driter i det idiotiske "mannsidealet" man blir skubbet inn i fra fødselen av. La nå hver enkelt mann få bestemme hva han ønsker å gjøre i svangerskapet uten å anklage vedkommede for å være en fjott om han bryr seg.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2008 #19 Skrevet 15. september 2008 Hvorfor har det seg sånn at du tror at min mann ikke tar ansvar??!?! Har jeg skrevet det noe sted? Vi bare fordeler ansvaret annerledes enn det du og din mann gjør. Det betyr ikke at han ikke tar ansvar. Det at min mann ikke ønsker å gå med BabyBjørn, ha 6 mnd pappaperm, gå på alle jordmortimer etc. betyr hverken at han er mindre mann eller tar mindre ansvar. Han tar mye ansvar i forhold til ungene. Det er ganske slitsomt med sånne "Vi er gravide-par"... Jeg hadde ikke greid å dele seng med en som var sånn..:-p
Gjest Tale30 Skrevet 15. september 2008 #20 Skrevet 15. september 2008 Anonym 09:24 Du kan slappe helt av. Jeg vil vel si at jeg har et litt tynt grunnlag til å kunne si at din mann ikke tar ansvar. Mine kommentarer til deg er utelukkende en reaksjon på at du drar alle menn som ønsker å være med på JM kontroll over en kam og kaller dem fjotter. For meg er det at min mann ønsker å ta del i svangerskapet på den måten han gjør med å være med på kontroller osv. bare et tegn på at han tar ansvar, og ikke et tegn på at han er en fjott.. Det er tydeligvis hver sin måte å se mandighet på. Jeg syns ikke at det er umandig å trille på tur, eller å avlaste ryggen til moren med å bære barnet i Babybjørn eller å ønske å være hjemme med barnet. Jeg syns at dersom en mann har behov for å være med på disse tingene så er det helt fryktelig synd at han ikke skal "tørre" dette fordi folk sier at han da er en fjott. Det at du har en mann som tar ansvar på andre måter enn det min gjør er jo helt ypperlig. Men husk at det var ikke jeg som gikk ut og sa at alle menn som IKKE er med på JM kontroller er macho-idioter. Det var du som sa at alle menn som ønsket å være med var fjotter, så da kan du vel ikke anklage meg for å antyde at din mann er mindreverdig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå