*Madikken* Skrevet 14. september 2008 #1 Skrevet 14. september 2008 Dere som ønsker å bli gravide i slutten av 2009....., og før eller senere også forsåvidt. Gjør dere noen forberedelser? Jeg veier 76kg og ønsker å veie litt under 70 når vi begynner å prøve. Det er normalvekten min. Bra for både meg og babyen =). Ellers koser jeg meg med å strikke litt småting. Driver med et mykt babyteppe nå. Skal enten beholde det selv eller gi det til babyen til venninna mi. Prøver å ikke fokusere for mye på baby. Litt redd for å bli opphengt i det. Men det er en god tanke å ta frem innimellom =) (Jeg er jo innpå her. Hehe)
frøkna-som-venter Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 Hei! Vi har tenkt å slutte med pillen i slutten av mars, prøve å få tilbake "normal"-syklus, og så prøve i fra juni/juli av. Har ingen barn fra før så aner jo ikke hvor lang tid det vil ta, men går forhåpentligvis ikke mange mnd/år Ang forberedelser strikker også jeg litt, og smugkikker på vogner og bilseter og litt annet utstyr. Har satt opp en liste over alt vi trenger og ca priser.. da er jeg litt forberedt Har også tenkt å begynne med folat et par mnd før prøvingen starter pluss at jeg har lovd meg selv å begynne å drikke melk i tiden før vi starter prøvingen. Har ikke hørt noe om at dette er viktig, men... når jeg har bestemt meg så skal jeg prøve å få det til.. Prøver også å ikke tenke for mye på det akkurat nå, men kjenner meg igjen i det du skriver om at det er en "god tanke" å ta frem:) Er et spennende år vi går i møte!!
Anonym bruker Skrevet 17. september 2008 #3 Skrevet 17. september 2008 vi skal prøve nå snart,har spiral nå,skal ta den ut i nov/des og så vente til en normal syklus er komt tilbake... det jeg også ønsker er å gå ned litt,er 75 nå,ønsker å være 68-69 kg...så jeg spiser sunt og beveger meg mye...har en fra før,gikk opp 16 kg da,var 84 når jeg ble gravid=( så ønsker å ungå en stor vektøkning denne gangen...ellers så leser jeg mye=) og planlegger hva vi trenger til nr 2 osv. fikk bebi i januar sist,var ikke noe praktisk,så vil unngå det denne gangen så godt det går. er ikke lett å være høygravid om vinteren,ingen klær som passer og det er farlig og glatt å gå på tur med stor mage,pluss etterpå også... er jo ALLTID storm og stygt vær i januartiden.... så vi håper det klaffer på EL i des/jan da blir tremin sept/okt sånn ca=) kan være stor og uformelig om sommeren når en ikke treger så mye klær. jeg har selv fire søsken og min mor fikk tre av oss i oktober,hun syntes det var topp=) gleder meg så sinnsykt til å gå gravid denne gangen=) sist gang var det mye styr pga han som var barnets far,var stort sett alene om alt.gikk fra hverandre når barnet var 4 mnd.har møtt verdens snilleste og kjekkeste fyr nå.så blir utrolig å gå gravid nå,blir nok helt anderledes å ha en som er virkelig med på det. spent!!! litt VEL opphengt i baby jeg og,men prøver å la være å tenke alfor mye på det,ta dag for dag=)
*Madikken* Skrevet 17. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. september 2008 Det er jo egentlig litt tidlig å tenke på dette, på en måte, men vil gjøre ting riktig og på best mulig måte. Har jo aldri vært gravid før. Det å bli gravid er jo en STOR ting og noe man absolutt ikke skal ta lett på (det er vel ingen som gjør det heller da men). Vil være best mulig forberedt. Gjøre tiden som gravid best mulig for alle parter, og er det noe jeg kan begynne å gjøre nå, ett år før prøving, så gjør jeg med glede det=) Takk for svar, jenter! Så koselig at du har truffet en så fin og god gutt anonym =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå