Gå til innhold

Dere som drikker kaffe.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt merkelig spm, men hvor mange kopper kaffe får man av en stor pose filtermalt kaffe ?

Skal holde selskap, og da jeg ikke drikker kaffe selv, så har jeg ikke peiling på hvor mye jeg trenger..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har vi "porsjonsposer" på jobben, men kan si at en kanne er ca 10 kopper. (Moccamaster)

En valig kanne på 1 liter gir derimot kun 4 kopper...

Skrevet

Det er mange :)

Bruker ca 4 måleskeier med pulver pr liter vann (40g pulver = 8-10 kopper)

Det er 250g i hver pose (iallfall den kaffen jeg har)

Resten må du regne ut selv for det klarer ikke jeg :P

Skrevet

nå skrev jeg 1liter vann, men jeg mente full kanne m vann, og det er mer enn 1 liter

Skrevet

Vi liker at kaffen smaker kaffe, og bruker 6 måleskjeer med kaffe til en full kanne moccamaster. Da har vi vann helt til toppen, over de målene som står der. Men til selskap med f.eks 12 som drikker kaffe, så kommer man langt med et par poser i hvertfall tror jeg. Kommer jo så an på hvor store kopper, hvor mye hver enkelt drikker osv. Men må bare tipse om at Evergood smaker best da. Vi har variert litt på sorter, men havner alltid tilbake til Evergood, da de andre fort blir bitre, beske, og mangler den gode runde smaken ;)

Skrevet

Mmmmmm, Evergood.

Skrevet

Tusen takk for hjelpen alle sammen =)

Skrevet

jeg og bruker 6 måleskjeer på full kanne moccamaster:-)

må være smak på kaffen og ikke noe engelsk te opplegg. haha, by the way så husker jeg ikke spm ditt, fikk bare himla lyst på kaffe, menfår vente til i morgen hvis ikke får jeg ikke sove i natt;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...