Gjest Skrevet 14. september 2008 #1 Skrevet 14. september 2008 Har en slik tupperwaresak som kan bake/koke/smelte i micro. Tenkte at det var vell genialt å smelte kokesjokolade i den til risboller. Meen, etter kort tid luktet det smeltet plastik. Når jeg tok den ut røyk det hvit røyk og det stinket. Den grusomme lukten. Er mange timer siden nå, og har enda ikke fått luftet det ut. Enda jeg bar hele greia rett ut! Er det noe med kokesjokolade og micro, eller har det rett og slett stått i for lenge? Leste seff etterpå at det skal smeltes forsiktig..... Det har gått bra å bruke den tupperwaresaken før. Til alt fra å koke havregrøt og poteter til å smelte smør. Vi lettet så vidt på lokket i sted og da var det en svart gøgge midt i sjokoladen. Lignet på typisk smeltet plastikk, men mannen sier det bare var sjokoladen *hmm*
OsloMor Skrevet 14. september 2008 #2 Skrevet 14. september 2008 Det går strålende å smelte sjokolade i micro, det må være plastikken? Jeg bruker de hvite bollene i glass/porselen fra IKEA, men tar halv styrke og rører underveis.
Gjest Skrevet 14. september 2008 #3 Skrevet 14. september 2008 Har litt vanskelig å tro at det kan være plastikken når den har funket lenge, og er laget for bruk i micro. Måtte lete opp i katalogen nå. Det er en microplus kanne som er laget for microtilberedning av mat. Den tåler fra minus 25gr til 200 pluss. Tpw anbefaler maks 750watt (som den stod på, og er maks for vår ovn)
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 14. september 2008 #4 Skrevet 14. september 2008 Sjokolade blir VELDIG varmt i mikroen og kan fort begynne å "brenne". Den har nok blitt såppas varm at plastikken har begynt å smelte.. TW plastik tåler mikro, men det tåler ikke alt! hehe. Middels varme (som Oslomor sier) og rør hvert 15-20 sekund...
OsloMor Skrevet 14. september 2008 #5 Skrevet 14. september 2008 Da forblir det et mysterium;). Kanskje du bare tok den på for varmt/lenge da, Tpw pleier jo å ha strålende kvalitet også. Vannbad neste gang kanskje;)?
Gjest Skrevet 14. september 2008 #6 Skrevet 14. september 2008 Jeg har satt fyr på kokesjokolade i mikroen jeg og smelter heretter bare på ovenen!
Gjest Skrevet 14. september 2008 #7 Skrevet 14. september 2008 Da er det antagelig det jeg har holdt på å gjøre også..... Satt fyr på den. Ser ikke bort fra at den har smeltet plastikken heller. Det lukter hvertfall slik i hele huset!! Etter titten opp i kannen er det også sannsynlig at det var det som var kommet opp på toppen. Vi lukket kjapt igjen, siden det stiiiinket enda værre i den enn rundt *blæh* Heretter blir det nok vannbad ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå