satser & vesla Skrevet 14. september 2008 #1 Skrevet 14. september 2008 Hei. Er det noen her som har erfaring med menopur og vil dele det med meg? All info er nyttig :-)
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 15. september 2008 #2 Skrevet 15. september 2008 jeg er ikke over 35 år, men jeg kikker inn på forumet fordi jeg likevell er på vei inn i overgangsalderen. Så jeg kan dele min erfaring. Jeg brukte det uner første IVF. Det er litt styr med tanke på at man må blande det selv. men bortsett fra dette sså går det bra. Mange sier at man får bedre egg når man bruker det
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 17. september 2008 #3 Skrevet 17. september 2008 Hei... I mine 3 første forsøk i danmark gikk jeg kun på gonal f, samme dosen hver gang selv om det ikke gikk, og ingen fryse egg men ok med antall egg.. følte at oppfølgingen kunne vært bedre, samtidig som jeg tenke da at dette er jo noe de kan. Men nok om det, på mitt 4 forsøk var jeg da i Porsgrunn Telemark, og skulle plutselig gå på gonal f fordi jeg hadde litt igjen og menopur noe jeg aldri har tatt.. som det blir sagt så var det litt uvant med den blandinga men det gikk fort så var det helt greit.. Jeg fikk bra egg denne gangen også men i tillegg fikk jeg også fryse egg noe jeg er 100% sikker på at jeg fikk pga menopur, fordi hun legen sa til meg at hun ville gi meg en skikkelig coctail hihi.. Jeg ble dessverre ikke gravid den gangen heller men mnd etter ble jeg det plutselig på egenhånd etter 11 år med prøving og 4 forsøk.. 0m det var nye medisiner som har hjulpet meg eller at jeg i sammenheng med det ga helt faan før 5 forsøk som aldri ble noe av er uvist.. Skal bli spennende å følge deg!! klem og masse lykke til,,
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 17. september 2008 #4 Skrevet 17. september 2008 Jeg bruker menopur,i en coctail sammen med puregon. Er det noe spesielt du lurer på? I så fall blir det kanskje lettere å svare deg )
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 17. september 2008 #6 Skrevet 17. september 2008 Menopur er et hormon (LH),som brukes ved assistert befruktning )
simson Skrevet 18. september 2008 #7 Skrevet 18. september 2008 ok,hva må til for å få det da?Vi har prøvd noen år,er ferdig med en pergokur,men ser ikke ut til at d har hjulpet.
satser & vesla Skrevet 18. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 18. september 2008 Hei Tullemor1mirakel baby i magen Tusen takk for utfyllende svar :-) Så kjekt å høre at menopur kan gi bra egg. Jeg håper at jeg får noe gode egg denne gang med menopuren. Skal ta pergotime i 5 dager, så menopur i 3 dager. Når det gjelder å blande har jeg erfaring med pregnyl fra før som også er i ampuller. Jeg fikk også tilbud om gonal f, men leste her inne at mange har gode erfaringer med menopur - så jeg spurte pent om det istedenfor gonal f. Så da får jeg bare krysse fingrene for at menopuren vil gi meg gode egg. Jeg har prøvd i 1.5 år (har hatt 2 sa). Så herlig å høre at det klaffet for dere tilslutt, 11 år, det må ha vært litt av en prøvelse. Gratulerer så mye, det fortjener dere virkelig :-) Tusen takk dere andre som har svart på innlegget :-) Lykke til her alle sammen. . .
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 19. september 2008 #9 Skrevet 19. september 2008 Hei satser.. ja det er en utrolig følelse.. et lite mirakel som sparker løs i magen min hehe.. det får du også oppleve snart!! Jeg gikk på 150 ie gonal og 150 ie menopur.. dette skulle visst være en super coctail sa legen.. gonal f får å få bra med egg og menopur for å få gode egg.. og tydeligvis hjalp det meg som endelig fikk fryse egg )) ser det jo ikke ut som jeg får brukt for dem da men hehe det spiller ingen rolle.. tror nok det bare blir et barn her.. har kastet opp i 4 første mnd og 100% sengeliggende nå resten til termin pga kort livmorhals.. så litt spes sv.skap kan du si hehe men så lenge det er liv i magen holder jeg ut!!! Masse lykke til.. blir spennende å følge deg!! kleem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå