Gå til innhold

hvilken bil er den ultimate "konebilen"

Anbefalte innlegg

Skrevet

vurderer å skaffe oss bil nr 2.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alfa romeo 147

Porshe 911

Audi A3

Er iallefall mine tre på topp av småbiler;)

Skrevet

*kremt*

Hoppet ut en c der.. skulle jo være Porsche ...:)

Skrevet

porche 911 passer dårlig til vårt formål. må være plass til barn i baksetet;) og isofixfeste i setene er et must. a 3 er aktuelt, men en ny en er svindyr, så er egentlig på utkikk etter en bil som ligner men som er litt billigere men sikker.

Skrevet

Konebilen her i huset er en Toyota Landcruiser.

Elsker den bilen og den er faktisk perfekt som konebil, plass til 2 barnevogner og en trille, samt matvarer, plass til 3 barneseter ved behov, mulighet for å sette inn ekstra seter baki slik at den kan bli 7seter, fremkommeligheten er utmerket, kjørekomforten er god, driftsikker bil, lett tilgang på de enkle vedlikeholdstingene man gjør selv +++

Jeg elsker bilen min;)

Skrevet

Og snakk om sikkerhet forresten, hvilken bil tror du blir mosa om den A3 treffer 2 tonn med Landcruiser?!

Ved påkjøring fra siden vil man med rett størrelse på dekke kun treffe dem med småbil, osv.

Jeg føler meg veldig trygg i bilen, det er deilig å vite at dersom noe hender så er det størst sannsynlighet for at min bil kommer helest ut av det...

Skrevet

hva ligger den på? vil helst ikke gi mer en ca 300 000 +/-

Skrevet

sant nok, men audi er generelt en meget sikker bil(har en ny a 4 fra før av) så hadde ikke følt meg usikker i en strøken a 3 akkurat. drømmen er en stor suv alla q 7, men det får bli med drømmene så lenge.

Skrevet

Brukt 5 seter 2000-2001, kanskje 02 om du er heldig ligger på ca 300. Det er det jeg har gitt for min, men jeg har VX, som er inkl alt ekstrautstyr, samt skinnseter og slikt snusk. Fikk også en med km stand under 100 for den prisen, kjøpte i februar.

Ombygget så må du nok satse på 00-01 i den prisklassen med 5 seter. Men den er verdt hver krone, og du trenger jo ikke tenke på ny bil igjen på 15 år:) Sånn sett er jo Toyota genialt.

Skrevet

LandCruiser er en stor SUV;)

*skryter videre uhemmet av min grønne elskling*

(og vinner jeg i Lotto er det første jeg skal gjøre å dra og kjøpe to splitter nye sånne, bygge dem om på Arctic Trucks og så KOOOOSE meg, hehe)

Skrevet

så gamle modeller har ikke isofix, så uaktuelt:) må være fra 06 og oppover.

Skrevet

Du kan kjøpe toseter og ny seterad (billigere) og da får du med isofix, for du kan jo kjøpe speller nye seter;)

Jeg har isofix jeg...

Skrevet

ja den som hadde hatt råd til en q7.... Da snakker vi konebil da;)

*drømme meg litt bort*

Skrevet

hehe;) kult med bil. er også veldig opptatt av hva jeg kjører i. tar heller bussen jeg en å kjøre rundt i ett skrap, men sånn er jeg.

Skrevet

de er bare griselekre. min DRØMMEBIL! hadde følt meg som en dronning.

Skrevet

mamsen; jeg er også sånn, og jeg var så lykkelig når vi bytta ut det gamle passatvraket vi hadde når vesla ble født, brukte like mye på reperasjoner første året som jeg ga for dritten...

Nå kjører vi store, sinte SUVer begge to, hans er bygget om allerede, min er dyrere å bygge om men jeg sparer og sparer...

Gleder meg vilt til å få den opp på 35"dekk, da er jeg garantert barnskeste mammaen i gata;) *flire*

Skrevet

aha, det har jeg ikke tenkt på engang. god ide:)

Skrevet

hehe;) herlig!

Skrevet

Dere lever godt hehe, skjønner ikke hvordan dere har råd jeg :)

Jeg vil ha toyota avensis som "konebil" når jeg får lappen og H går opp i lønn til neste sommer.. Den er stor inni og relativt liten utenpå, plass til 3 barneseter bak, stort bagasjerom og det er driftsikre biler :)

Men kjenner jeg min kjre rett så blir det vel til at jeg får gamle bilen den dagen vi kjøper en ny hehe..

Skrevet
:) takk for råd. ble faktisk klokere. nattinatt!
Skrevet

min kjære har arvet en del for en stund tilbake, så har ikke lån mer. hadde ikke hatt råd ellers. er du gæren! får se hva det blir til:)

Skrevet

Mami; vi har tatt oss råd til det rett og slett.

Jeg ønsker meg selvfølgelig en nyere modell, annen farge osv, pirketing. Men driten koster jo (ja når man snakker om pris så er den drit:p) 1,7 mill ferdig som jeg vil ha den, det er mer enn huset;) Hehe...

Men bilen brukes mye, og vi trengte no sikkert, dritsikkert, helt og lett vedlikeholdt. Og det koster for den type kvalitet. I tillegg er vi avhengige av 4hjulstrekk her vi bor, ellers kommer vi ikke inn og ut dersom det er holke eller mye snø, og her er det enten eller hele vinteren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...