Gå til innhold

Kan man få et lite billån om man er studenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakk om maks 35 000.

I banken min er det krav om fast inntekt.

Vi er to studenter, og en av oss jobber jo alltid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I vår lokale bank kunne vi få opp til 50 tusen uten kausjonist når vi var studenter.

Flere av våre venner fikk samme svar. Så hos de var det nok en grense. (I tillegg kom jo seff inntekt osv, men alle fikk høre at 50tusen uten kausjonist var grensen)

I samme bank fikk vi huslån med mannens faste inntekt og mine vikarinntekter..... Mulig det kan være fordi jeg var garantert å få vakter. (helsesektor)

Har dere hatt regelmessig inntekt de siste mnd og kan vise til at det fortsatt vil komme inn omtrent samme summene er det vell rart om de ikke kan bruke de som utg.punkt?

Skrevet

Det er nettsøknader i alle bankene og står da under kriterier at man må ha fast inntekt. Står ikke mer enn det.

Problemet er at mitt 50% vikaiat bare går ut november. Mannen har fast hver 3. helg i psykitrien med mulighet for ekstravaker, spesielt om han kan kjøre ut til jobb (ligger langt oppi skogen).

Men utover hans 3. helg så er det jo bare studielånet som er fast da.

Skrevet

Må bare slenge på at de tilbudene som bilselgerene ofte kommer med og som er relativt lett å få ofte gjør et byks i renten etter ei lita stund!

Bare slik at dere er obs.... Da er det mer safe å holde seg til en bank, og gjerne ha hele kundeforholder deres der. Skulle det oppstå problemer med betalingen en mnd eller to, kan dere lettere søke om betalingsfri.

Skrevet

Elcon er faktisk veldig ålreit, de har kanskje ikke laveste renta på markedet, men de har 3 mnd betalingsfri i løpet av året dersom man ønsker det, de har god kundeservice osv, vi er veldig fornøyde med dem, har hatt det på en bil før og nå på bil og sykkel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...