berta Skrevet 14. september 2008 #1 Skrevet 14. september 2008 Her kommer min fødselshistorie ! Mandag 08 september hadde jeg kynnere store deler av dagen, men trodde ikke det var annet enn kynnere. Tok tiden på dem, og de lå lenge på ca 10 minutter i mellom, men de var overhodet ikke vonde... Ca 18 tiden begynte de å ta seg litt opp, og jeg måtte puste litt gjennom dem, men var sikker på at dette ikke var fødsel som hadde startet.... Vi ringte svigermor og fortalte at hun måtte komme en tur, for vi skulle til føden for en sjekk. Kom til føden klokken 20 på kvelden, og jeg var sikker på at dette var bomtur... Ble sjekket, og jeg hadde 6 cm åpning !! YES ! ropte jeg, da slipper vi å reise hjem....hehe... Ble undersøkt igjen klokken 21.50, da hadde jeg 7 cm åpning og vannet gikk når jordmor undersøkte meg. Da først ble riene vonde... Hadde bestemt på forhand at jeg skulle ha epidural, så dette ble bestillt.... Epiduralen var satt kl 22.15 , og da hadde jeg heftige rier... Klokken 22.30 fikk jeg trykketrang, og fikk beskjed om jeg kunne begynne å presse.... Og plutselig dabbet press riene av... Låg i 40 minutter uten at jeg hadde vondt, og hadde ingen trykke trang... Ble satt på drypp på full guffe, og presse trangen kom igjen ca klokken 23.10. Presset en stund, og endelig klokken 23.52 kom lille Hedda til verden !! :-) Ble klipt en del på slutten, så måtte sy litt... Kjente ikke at de klipte meg, hørte bare lyden.... :-S Hadde en utrolig flott følelse etter fødselen, og den gikk så mye lettere enn min første fødsel... Å ha det vondt i ca 2 timer må jeg si er litt av en luksus, neste så jeg ikke tror at det er sant !! Så nå er vi hjemme fra barselhotellet, med brystspreng og lite sovn ! Men stor koser oss !! Endelig skal jeg begynne å leve igjen :-) Rotete innlegg, men slik ble det... Takk for meg her inne !
Endelig mamma! Skrevet 14. september 2008 #2 Skrevet 14. september 2008 Gratulerer så mye! Snakk om drømmefødsel da... Håper jeg også får en sånn fødsel Lykke til videre, kos dere masse!
Gjest Skrevet 14. september 2008 #3 Skrevet 14. september 2008 Gratulerer med ei flott jente - og så utrolig fin fødselsopplevelse!! Kos dere masse =0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå