Kokkeli nyter våren:) Skrevet 14. september 2008 #1 Skrevet 14. september 2008 Det gjør særlig mannen her i huset. Jeg også, men det blir litt mer sånn tegning, lesing og perling. Mannen kan mer det med å ligge på gulv, bygge lego og slike ting.. Barna er også med oss når vi vasker og rydder, og hjelper til. De kan også leke alene, både ute og inne. Har hørt at mange i 50-60 årene mener vi foreldre idag skjemmer ut barna med å leke med de. Jeg kan ikkje skjønne dette. Vi leker ikke med de når vi har besøk, eller til alle døgnets tider. Men syntes det er koselig å være og gjøre ting sammen med barna. Slik som idag, satt vi og perlet i to timer alle 4. Veldig kjekk familetid.. hvordan er det hos dere??
metaMORfose Skrevet 15. september 2008 #2 Skrevet 15. september 2008 Tja, vi leker vel innimellom, men er vel mest med når det gjelder aktiviteter. Leking med leker driver de mest med alene, eller med venner. Synes egentlig det er ekstra unger her bestandig jeg, så det er ikke mye tid alene med dem. Vi har åpent hus, og det er akkurat sånn vi vi ha det.
Mille** Skrevet 15. september 2008 #3 Skrevet 15. september 2008 Snuppa på 10 år leker ikke så mye mer og har mer lyst til å være sammen med venner enn oss "gamlinger", men vi leker en del med 3 åringen vår ja. Spiller kort og spill sammen med 10 åringen innimellom da. ) Før i tiden lekte de ikke så mye med barna sine, mamma fortalte nettopp at det var ikke snakk om å få være inne å leke, de måtte være ute å finne på noe der sammen med venner. Mamma syns det er kjempeflott at vi er mer sammen med barna våre og leker med de, selv om mamman hennes var hjemmeværende så fant de ikke på så mye sammen.
~~DoraDora~~ Skrevet 15. september 2008 #4 Skrevet 15. september 2008 Både jeg og mannen leker og leser mye med /for barna. Men de er flinke til å leke på egenhånd også
konvall Skrevet 15. september 2008 #5 Skrevet 15. september 2008 Ja, men mest hun minste. De andre to er fordetmeste ute med venner.
78'er Skrevet 15. september 2008 #6 Skrevet 15. september 2008 Leiker ikkje så mykje, nei. Må ærleg innrømme at eg syns det er dønn kjedelig. Kan gjerne vere med og bygge lego/duplo og tog-/bilbaner, men når det skal kjørast på dei trekker eg meg tilbake. Er koselig å lese eller spele spel, då. Men pappaen er flink å leike. Han har faktisk alltid vore flinkare med ungar enn meg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå