Gå til innhold

Oppdaget en ting jeg ikke visste med facebook nå:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget at når dine venner har kommentert bilde av noen du ikke selv har som venn, kan en bare klikke seg innpå bildet og se hele albumet til vedkommende person...selv om personen ikke har tillatt at andre enn venner kan se bildet!

Da kan jo andre det med mine bilder også...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så nettopp masse bilder fra ferien til ei jeg ikke har som venn, og som har lukket profil...

Skrevet

Derfor jeg aldri legger ut "hemmelige" bilder der..

Skrevet

Når du oppretter ett album kan du velge hvem som får se bildet.

Der velger du mellom only my friends, friends of friends, all my network and all my friends, og everyone. Husker ikke om det var flere valg, men du skal uansett velge only my friends.

Du kan sjekke det ved å gå inn på edit album.

Jeg har noen som er helt private, men album med meg og venner legger jeg ut slik at venners venner får se de også.

Barnebilder og lignende er kun mine venner som får se. Jeg har halve vennelista mi på sånn limited profile, så da kan ikke de heller se alle bildene mine. Det velger jeg når jeg oppretter en limited profile.

Skrevet

Ja det har jeg visst lenge.

Aner ikke (tror ikke) om det er muligheter for å hindre dette nei.

Sykt egentlig!

Skrevet

Legger ikke ut hemmelige bilder jeg heller.. men litt av pointet er jo at venner og ikke hele verden skal se bildene når en ikke har åpen profil.

Skrevet

Har da trykket at "only friends" kan se bildene.

Skrevet

wirrah har 100% rett!!!!

"Når du oppretter ett album kan du velge hvem som får se bildet.

Der velger du mellom only my friends, friends of friends, all my network and all my friends, og everyone. Husker ikke om det var flere valg, men du skal uansett velge only my friends.

Du kan sjekke det ved å gå inn på edit album"

Når man velger "only my friends" så kan bare venner se albumet....

Skrevet

Hm.. Jeg trodde ikke det var sånn.. Hadde samme oppfatning som Wirrah over her skriver, man velger hvem som kan se bildene. eg har fått beskjed flere ganger på facebook, at jeg dessverre ikke kan se bilder som er lagt ut, for de er ikke åpne for alle....

Skrevet

Er du sikker på at ikke personen som eier bildene har valgt at bildene kan sees av "Friends to friends" da og ikke bare "friends"?

Skrevet

Det er som Wirrah sier at man kan velge på sine egne album. Men har venner av deg laget åpne album så er det ikke mye du kan gjøre med det - annet enn å be vennen fjerne bilder av deg - hvis du ikke vil ha de der. Dine egne album har du full kontroll over selv :)

Skrevet

En kan se bildene selv om en har "only my friends" hvis noen har kommentert bildet...Har testet det på folk jeg vet ikke har tillatt at andre kan se bildet.

Skrevet

Samme hvem du har valgt til å kunne se bildene du legger ut kan ALLE som er venn med en person som har kommentert et av dine bilder se det bildet.

Jeg opprettet til og med en hemmelig gruppe som BARE de jeg inviterte skulle ha tilgang til, men de bildene som ble lagt ut der ble kommentert av folk jeg ikke kjenner en gang.

Skrevet

folk som ikke er venn med deg kan ikke kommentere bildene dine!!! om du ikke har vagt å lage ett åpent album!

Skrevet

Tommage har rett i det ja! Dere andre tar desverre feil...

Skrevet

ÅJÅJÅJ!!! stakkars dere jenter! det er vel best å starte tråden: "Hjelp!!!jeg får ikke slettet facebook!!" Slutt å legg ut bilder da om dere ikke kan bli enig om hva som gjelder. Vi som kan litt om data vet jo hva vi driver med der inne og hvilke instillinger vi setter på.

Skrevet

Det hjelper jo ikke hvilke innstillinger du setter det på..men men, ingen krise.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...