kompemor Skrevet 14. september 2008 #1 Skrevet 14. september 2008 kom hjem fra en hærlig weekend i Wien i dag og bagasjen mangler. Surret bort av SAS. De vet ikke hvor den er, men den dukker nok opp. Nå er jeg ganske stressa pga dette. Har ikke sminke og klær til å bruke når jeg skal på et viktig oppdrag i morgen tidlig og mobilen er tom for strøm og laderen er selvsagt i bagasjen. Jeg har reiseforsikring gjennom Europeiske og vet at de dekker litt klær og utstyr om bagasjen er forsinket ved utreise men mener jeg har hørt at dette ikke gjelder ved hjemreise. Er det noen som vet? Bagasjen skulle vært i Kristiansand kl. 15 i dag. Blir helt stresset her nå jeg:-(
Mom2Two Skrevet 14. september 2008 #2 Skrevet 14. september 2008 Ta en telefon til Europeiske og hør:-) Evt. må du finne forsikringsvilkårene som du nok fikk tilsendt da du opprettet forsikringen (+ årlig etter det), og de finnes ganske sikkert på nett også:-)
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 14. september 2008 #3 Skrevet 14. september 2008 Vet at Europeiske venter med å i det hele tatt vurdere å erstatte noe før bagasjen har vært bort i minst 2 uker... Vi sleit nemlig med det samme i vinter... 10 dager etter hjemreisen fant SAS koffertene våre....
kompemor Skrevet 14. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. september 2008 De har bare en slags krisetelefon åpen hele døgnet og dette er jo ingen krise sånn sett. Kikket litt på nettet og det ser ut som om man kun får dekket noe om bagasjen forvinner på utreise. Får snakke med de i morgen. Jeg bare ser at det er ganske mange ting jeg trenger allerede i morgen som jeg uansett må kjøpe, så er det bare å håpe at man kan få dekket noe av det. Har ikke noe håp om at bagasjen dukker opp i kveld nå når det er blitt så sent.
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 14. september 2008 #5 Skrevet 14. september 2008 Du bør finne ut hva SAS dekker.... Vi fikk et tilbud fra de hvertfall....
kompemor Skrevet 14. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 14. september 2008 Det var en god ide. Det er jo de som tross alt har surret det bort. Jeg får bare kjøpe det jeg må ha og så prøve å kreve det inn igjen fra SAS eller Europeiske i ettertid. Normalt sett ville det ikke spilt noen stor rolle å vente på bagasjen men akkurat nå passet det utrolig dårlig....
Herlige barn har jeg fått Skrevet 14. september 2008 #7 Skrevet 14. september 2008 Fikk i alle fall dekt klær og nødvendige toalettartikler når bagasjen hadde vært savnet i mer enn 4 timer! Opptil 2500, men om det kun gjelder på utreise vet jeg ikke, men da jeg ringte europeiske så spurte de meg om jeg skulle hjem eller på ferie/foretningsreise så det er mulig. Er jo bare og ringe de og høre, du har vel fått en pir rapport fra flyselskapet? den må du jo uansett sende til europeiske!
Gjest -<<- Skrevet 14. september 2008 #8 Skrevet 14. september 2008 Gjelder nok ikke ved hjemreise, nei. Du får erstattet hele bagasjen om den forblir borte, men ingenting midlertidig.
Fikk maibaby06 Skrevet 14. september 2008 #9 Skrevet 14. september 2008 Riktig som "tegnet" over sier:) Dekker ikke midlertid ved hjemreise. Vi har flere ganger reist med verstingen british airways, og bagasjen har vært borte opptil 14 dager:( Du får full erstatning, men det kan være lurt allerede nå å lage en liste over hva som var i kofferten, listen gir du forsikringsselskapet hvis bagasjen blir regnet som tapt. Utrolig så fort man glemmer hva som var i:)
kompemor Skrevet 14. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 14. september 2008 Mener du at bagasjen må regnes som tapt før du får dekket noe som helst fra forsikring eller flyselskap?
Fikk maibaby06 Skrevet 14. september 2008 #11 Skrevet 14. september 2008 Ja må nok være tapt eller skadet. Men det kan være ulike definisjoner på hva som er tapt da. Feks ikke dukket opp etter 20 dager=tapt. Husker ikke hva british hadde, tror faktisk det var 40 dager, men som sagt er jo de en vesting da:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå