Gå til innhold

Har dere alltid duk på bordene?

lillesøster skal bli storesøster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har ikke vi. Nå ligger det tilfeldigvis en duk på stue bordet, men den var sikkert lagt på til ære for noe besøk for noen dager/uker siden.

Kjøkkenbordet har vi bare duk på til jul, Da skal det i følge samboern være duk på alle bord, og det er ikke lov å rote. Huff, sliter litt med det der, men det er jo veldig koselig. Da har vi forøvrig duk i alle hyller det er plass til en duk i og på alle kommoder, og tror tilogmed vi hadde duk på badet.

Vi har førøvrig duk på kommoden i stua nå, 2 duker faktisk, på den ene står en blomsterdekorasjon og på den andre står det en snø scooter.

Ligger en brikke på hjørnebordet i stua, og på skrivebordet i gangen ligger det tilfeldigvis en duk der og,(har sikkert lagt siden jul kanskje, huff jeg sjemmes) men hadde den blitt skitten tror jeg ikke jeg hadde lagt på ny.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to stue bord, prøver å ha duk på de da det er mer koselig å ha det. Men er nok like ofte uten duk på de enn det er duk på de. Har en kjøkkenbenk også som av og til får en duk på seg. Men kjøkkenbord blir jo brukt hver dag, så det har aldri duk på seg. Men har planer om å kjøpe en voksduk for å ta vare litt mer på bordet. Kanskje jeg får gjort det i morgen hvis jeg husker på det??

Har ikke duker noen andre steder i huset. Har ikke pyntehyller eller kommoder heller til å ha det på. Har en kommode forresten på gangen, men den skal snart vekk, men har aldri hatt duk på seg..

Skrevet

Vi har en bokhylle i stua, men vi har ikke så mange bøker at vi klarer å fylle den opp, dermed blir det pyntehyller med bilder og sånn.

Skrevet

Ja vi har for få plasser til bøker vi. Har også en bok hylle men den er full av barnebøker, tegnesakene til barna, kitt, og filmene deres.. Og har også to skap med dører da som er fulle av bøker. Målet er etterhvert å få d vekk fra stua, men tiden går..Men har masse planer om huset. Men blir nok ikke ferdig før år 2012 eller noe sånn.. Om da..

Skrevet

Har alltid duk på bordene vi ja. Synes det blir mer koselig slik :)

Skrevet

Jeg hater å stryke, så det begrenser jo dukutvalget her i huset. Men det hender jeg slenger på en løper. Skal kjøpe voksduk til spisebordet i stua, for det brukes til tegning, spising, lek osv. Og da vil jeg jo gjerne ha en litt artig en, som står til vårt hjem (som forøvrig aldri ville blitt med i "velkommen til vårt hjem reprtasje"). Liker den marimekkostilen litt, men vi får se hva det blir:)

Skrevet

Ikke alltid heldekkende duk, men som TanteBassa så går det mye i løpere. Duker er vel strot sett for å beskytte underlaget. Blomsterpotter har jeg møbelknotter under, og dermed setter i hvert fall ikke de merke.

Salongbordet er et bruksbord, men med jevne mellomrom må vi fjerne ringer etter glass osv.

Brikker, duker, løpere, de ligger rundt omkring hjemme.

Skrevet

Bruker ikke mye duk nei, har en løper på kjøkkenbordet og så har jeg en slags filt ting som dekker glasset på stuebordet. Har bare store duker på til jul.

Skrevet

Å ha duk på bordet er en sjeldenhet. Som regel er det fullt av aviser, leker og diverse.

Skrevet

Har duk på alle bordene nå ja, men det var andre tider da barna var små, da kunne jeg ikke ha det...

Men fra den minste var 2,5 år, så har det gått bra da:)

Skrevet

Har alltid duker på alle bord. Med blomster på. Elsker blomster. Når barna var små byttet jeg til å bruke løpere, det gjør jeg fortsatt. På kjøkkenet har jeg for tiden en ensfarget hvit "plast" silkeduk. Ser ut som vanlig, men kan tørkes av med våt klut, siden jeg har ei lita frøken som spiser der flere ganger om dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...