Gå til innhold

Astma og graviditet?


Emma*den lykkelige venter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nylig fått stilt diagnosen og startet med inhalasjonsmedisiner.

Men har medisinene innvirkning, og tenker da selvfølgelig på negativ innvirkning på et forster?

Klarer meg ikke uten medisiner....

 

Hva gjør dere andre som har astma? Og allergi? Som må bruke medisiner for dette?

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

noen?

Skrevet

Har astma og allergi. Går vanligvis på allergitabletter, men har ikke brukt det siden desember 2005 nå pga ble gravid januar 06 og ammet til desember 07 og ble gravid igjen i januar 08...

 

Legen mener det er "svært lite heldig" å bruke allergitabletter når man er gravid. Når det gjelder astmamedisin, derimot, sier han at det er verre for babyen om mor ikke får nok oksygen enn om mor tar moderate doser medisin. Jeg gikk ned fra symbicort til pulmicort, som er en mildere medisin da jeg ble gravid første gangen. Og har klart meg på det hele veien. Tar bricanyl i tillegg ved anfall.

 

Jeg har vært heldig med allergien i svangerskap, symptomene har blitt mye mildere enn til vanlig (overlever pollensesongen uten medisin når jeg går gravid. Var verre i fjor sommer, da jeg ammet - men overlevde det også). Så gjelder det bare å holde seg unna det man ikke tåler av matvarer, dyr osv da...

Skrevet

Tusen takk for svar :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...