Emma*den lykkelige venter Skrevet 14. september 2008 #1 Skrevet 14. september 2008 Har nylig fått stilt diagnosen og startet med inhalasjonsmedisiner. Men har medisinene innvirkning, og tenker da selvfølgelig på negativ innvirkning på et forster? Klarer meg ikke uten medisiner.... Hva gjør dere andre som har astma? Og allergi? Som må bruke medisiner for dette?
Chidera *tobarnsmor* Skrevet 15. september 2008 #3 Skrevet 15. september 2008 Har astma og allergi. Går vanligvis på allergitabletter, men har ikke brukt det siden desember 2005 nå pga ble gravid januar 06 og ammet til desember 07 og ble gravid igjen i januar 08... Legen mener det er "svært lite heldig" å bruke allergitabletter når man er gravid. Når det gjelder astmamedisin, derimot, sier han at det er verre for babyen om mor ikke får nok oksygen enn om mor tar moderate doser medisin. Jeg gikk ned fra symbicort til pulmicort, som er en mildere medisin da jeg ble gravid første gangen. Og har klart meg på det hele veien. Tar bricanyl i tillegg ved anfall. Jeg har vært heldig med allergien i svangerskap, symptomene har blitt mye mildere enn til vanlig (overlever pollensesongen uten medisin når jeg går gravid. Var verre i fjor sommer, da jeg ammet - men overlevde det også). Så gjelder det bare å holde seg unna det man ikke tåler av matvarer, dyr osv da...
Emma*den lykkelige venter Skrevet 15. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. september 2008 Tusen takk for svar :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå