Gå til innhold

Kan de gjøre dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann og jeg har valgt å ta ut hans pappapermisjon gradert. Dvs han kan bruke dagene når som helst i løpet av barnets 3 første år.

Nå sier hans arbeidsgiver at han må signere på at han skal ta 2 dager hver 2.uke fremover. Dette for at det skal stemme overens med lønning (?)

Samt at det skal den riktige måten å innraportere dagene til NAV.

Dette er vel unulig riktig? Det mener iallefall ikke jeg. Forrige gang vi hadde denne permisjonen, ga han beskjed til arbeidsgiver på forhånd ang dagene, og i slutten av hver mnd rapporterte arbgiver dagene til NAV.

Funket helt supert.

De kan ikke kreve dette???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge man står fritt til å bruke dem i løpet av barnas 3 første år, så skal man vel kunne det til en viss grad?!

Feks på planleggingsdager osv.

HI

Skrevet

Kan noen legge denne ut på Din Baby Skravle?

Skrevet

Har ikke peiling, men har nå lagt ut på skravlesiden på dinbaby for deg. :)

Skrevet

Så vidt jeg vet er det en forutsettning for å bruke graderte foreldrepenger at det fungerer i forhold til arbeidsgiver. Så lenge arbeidsgiver har en saklig grun tror jeg de kan si "nei" til greadert uttak. Sjekk med NAV hvordan regelverket er, men jeg tror ikke man kan bruke foreldrepengene til å ta ut fleksitid.

Skrevet

Det er snakk om samme arbeidsgiver som forrige gang vi tok ut gradert permisjon. Og det er bare ett år siden. Avdelingen og arbeidstiden er også uforandret. Det eneste som ikke er likt, er de som behandler saken internt hos arbeidsgiver, og de har ikke behandlet en slik sak för. Er helt nye.

Det er heller ingenting med gradert uttak som gjör saker og ting komplisert for arbeidsgiver. Og de har allerede innvillget dette.

Det er bare hyppigheten melom dagene samt antall dager pr gang de vil ha signatur på. Og da bruker han fort opp sin kvote. Lenge för barnet er 3 år. Og det er jo innen barnet fyller 3 år man kan bruke dem.

Man kan jo ikke fastsette datoer for uttak nå, når det er 2 år frem i tid.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...