minni09 Skrevet 14. september 2008 #1 Skrevet 14. september 2008 I går stod jeg med den ene foten oppå en benk, sånn at jeg løftet foten høyere enn kneet. Plutselig fikk jeg skikkelig vondt i setemuskelen på den foten. Vet ikke om jeg skal forklare det med en følelse som om det låste seg, eller vondt stråling.. jeg måtte iallefall ta foten ned og sette meg ned. Så gav det seg. I dag satt jeg i sofaen med bena i kryss, og da kom det igjen i samme setemuskel. Det gav seg når jeg fikk satt bena på gulvet. Noen som har opplevd dette? og vet hva det kan være? dette er andre graviditet, og jeg hadde ikke problemer med bekkenet forrige gang.
Fire småtroll Skrevet 14. september 2008 #2 Skrevet 14. september 2008 Jeg har også en sånn strålende smerte nedover ene rompeballen, på venstre side... Jeg har hatt det alle svangerskapene mine, og desverre ble det værre og værre utover svangerskapet. Hos meg er det isjiasnerven som kommer i klem, antagelig er det forandringer i bekkenet som klemmer på nerven så smerten stråler fra nederst i korsryggen, nedover rompa og etterhert videre nedover baksiden av låret og leggen, helt ned til fotbladet.
En liten familie på tre:-) Skrevet 15. september 2008 #3 Skrevet 15. september 2008 Jepp, jeg har hatt det sånn ganske lenge. Stikking i den høyre rumpeballen. Spesielt etter lange gå turer. Har vært hos kiropraktor to ganger pga dette og det har julpet da. Men desverre kommet tilbake. Det stråler nedover låret og oppover i ryggen og er ikke behagelig. Håper virkelig dette ikke er begynnelsen på bekkenløsning.
magica fra tryll Skrevet 15. september 2008 #4 Skrevet 15. september 2008 Har det også slik, men verst på venstre side. Det er nerver som kommer i klem. Har funnet ut at det hjelper å gå i ulendt terreng, riste/løse opp og strekke/tøye ut. Bekkenet må jo nødvendigvis løsne for at vi skal få ut ungen:) Men har stor tro på og erfaring med naturlig og moderat bevegelse. Blir lett mye spenninger i musklene også. Pleier å få mannen til å massere på kvelden, hjelper bra:)
vårsola Skrevet 16. september 2008 #5 Skrevet 16. september 2008 Hei! Det kan være en liten muskel i setet som heter piriformis. Den tykke isjiasnerven går gjennom denne muskelen, og blir avklemt hvis muskelen blir for stram. Det er en viktig stabiliserende muskel for bekkenet, og det er jo logisk at denne blir litt overarbeidet ved en graviditet. Som fysioterapeut ville jeg massert og tøyd muskelen. Det kan være litt vondt, men de fleste jeg har behandlet for dette har blitt bedre! Du kan også prøve uttøyning på egenhånd, men erfaring viser at det er mer effektiv hvis du får hjelp. Så mitt tips er å ta kontakt med en fysioterapeut, evt. massør. God bedring!
toa med 2 jenter og spire:) Skrevet 16. september 2008 #6 Skrevet 16. september 2008 jaaaa,samme her.har det på venstre siden og jeg får det når jeg har gått og gjort mye og det er jo egentlig hver dag,så jeg har vondt hver kveld,men har detnår jeg går og står da.så vidt jeg orker å gjøre det da,men må jo.er det ikke bekkenet da.det jeg har innbilt meg ihhvertfall.kan ihvertfall ikke være farlig.hatt det med 2 og nå.første hadde jeg bekken plager når jeg syklet fant jeg ut av da:)
toa med 2 jenter og spire:) Skrevet 16. september 2008 #7 Skrevet 16. september 2008 pleier og trykke inn hardt der det er vondt jeg da:)hjelper når jeg går og står da,hehe.ikke tid til å sitte nei.
Gjest Skrevet 16. september 2008 #8 Skrevet 16. september 2008 når jeg får dette så skyldes det en låsning i L5. men det kommer raskt tilbake tross kiropraktorbehandling. desverre. triggerpunktsmassasje funker bra på meg også.
alokim Skrevet 16. september 2008 #9 Skrevet 16. september 2008 Hei, Har hatt det samme og løsningen for meg ble fysikalsk behandling. Gikk først til kiropraltor men da kom det tilbake igjen raskt. Etter fysikalsk beh har det blitt helt borte.
DaisyLove Skrevet 17. september 2008 #10 Skrevet 17. september 2008 Jeg hadde også samme problemet. Våknet med det på mandags natten og det gjorde skikkelig vondt. Fikk ikke sove mer den natten. Hjalp litt om jeg strakk benet, men å holde det bøyd var kjemevondt. Det var også vondt å sitte den dagen og det kom også igjen litt i går, men i dag er jeg fine igjen. Først trodde jeg at jeg hadde hatt senestrekk eller noe, men det er vel mer i leggen er det ikke?
Elinski Skrevet 17. september 2008 #11 Skrevet 17. september 2008 Ååå, ble så overrasket da jeg så innlegget ditt. Jeg har det akkurat likedan. Begynte i går. Kjempevondt i høyre rompeball, klarte så vidt å gå. Gikk over utpå kvelden, og kom tilbake nå idag. Kan godt tenkes at det er en nerve i klem ja, kjennes slik ut. Godt å høre at andre har samme problemet, selv om jeg ikke unner noen det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå