Anonym bruker Skrevet 14. september 2008 #1 Skrevet 14. september 2008 Kan dere forklare hva som gjøres da, og når de evt gjør dette? Og er det noe de gjør i alle tilfeller, el i hvilke tilfeller gjøres dette?? Takk for svar:)
Anonym bruker Skrevet 14. september 2008 #2 Skrevet 14. september 2008 Jeg har aldri sett behovet før mine fødsler. Men det er når lege eller jordmor tøyer/strekker i livmorhalsen din for å prøve å få igang fødsel. Dette gjøres rundt termintider,og hvis livmorhalsen din er moden.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2008 #3 Skrevet 14. september 2008 Jeg ble strippet ved fødsel nr 2, dette fordi jeg fikk svangerskapsforgiftning med nr 1 og begynte å utvikle symptomer på det igjen. Det var da 2 uker før termin. Legen tok noen fingre inn og røsket rundt ved livmorhalsen. Dette gjør de (tror jeg), bare hvis du er moden, jeg hadde 3 cm åpning.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2008 #4 Skrevet 14. september 2008 Det vil si å bli avkledd *flir* Kommer jo veldig ann på hvem DE er da? Din mann/kone/kjæreste? Politiet? Tollvesenet?
Anonym bruker Skrevet 14. september 2008 #5 Skrevet 14. september 2008 Gynekologen eller jordmoren løsner noen slimhinner som sitter i livmorhalsen. Jeg var på overtidskontroll, og fikk spørsmål om jeg ville at de skulle gjøre det, for evt å fremskynde rieaktivitet. Litt ubehagelig, ikke vondt. Fødte innen to døgn etterpå. Riene startet etter 45 min )
Anonym bruker Skrevet 14. september 2008 #6 Skrevet 14. september 2008 Det er en måte å få i gang fødselen på, de tar hull på fosterhinnen tror jeg. Da begynner fostervannet å lekke ut og det er veldig riefremkallende og får som regel fødselen til å starte i løpet av en viss tid. Det er ikke noe de gjør i alle tilfeller, som oftest starter fødsler av seg selv. Men noen ganger må vel kroppen ha litt hjelp for å komme igang da....
Gjest Skrevet 14. september 2008 #7 Skrevet 14. september 2008 Legen på KK gjorde det på meg med 3 mann. 1 uke før termin, jeg hadde 2 cm åpning og vel høyt blodtrykk. Derfor gjorde hun det, slik at jeg kanskje kunne slippe å bli satt igang pga blodtrykket og faren for sv.skapsforgiftning ) Hun som spurte meg om det var greit at hun gjorde det.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2008 #8 Skrevet 14. september 2008 De tar ikke hull på fosterhinnen, ikke i alle tilfeller ihvertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå