Gå til innhold

Når bestiller dere legetime til 1.kontroll?


Baby nr.2 i magen :)

Anbefalte innlegg

 

Er bare i uke 5, så synes det er litt tidlig å ringe i tilfelle det går galt. orker ikke avbestille.

 

Hva tenker dere om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal til første legetime i morgen - er da 6+2. Jeg vil ha time såpass tidlig for å søke om duotest (jeg er over 38 år) og den må tas innen utgangen av uke 13.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde første kontroll i forrige uke, da jeg var i uke 7, men det var pga jeg måtte ha underlivssjekk. Tok blodprøver samtidig, men "offisiell" 1.kontroll med mål og vekt, helsekort og slike ting blir ikke før 6.oktober som er ca i uke 11-12. Skal lytte etter hjerte også da, spennende... Det er vel litt varierende hvor tidlig legene vil ha deg inn, men min lege tar altså ikke første kontroll før egentlig i uke 11-12 med mindre det er nødvendig tidligere av spesielle årsaker.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 oktober! Da er jeg enten 8 eller 9 uker på vei. Hadde ikke peiling når jeg skulle bestille, tok bare en fin dato. Sist jeg var hos legen sa jeg "jeg er så kvalm", og da var jeg gravid, visst:p Men ingen som hører på meeeg:)

 

Gleder meg egentlig til å få vite termin... Om jeg er 5 eller 7 uker på vei, liksom:) Og den toxoplasmosetesten, for katter er jo livet mitt.. og jeg skjønner ingen ting av de parasittene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har legetime på torsdag, da er jeg ca. 5+3. Syns det er greit å få time tidlig - selv om de ikke får gjort noe fra eller til føles det betryggende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 8-12 er vanlig, noen legekontor tar ikke inn før 12 uker, andre får du komme med en gang om du vil.

Jeg har bestillt når jeg er 9+3 uker.

Ville ha bestillt etter uke 8 ihvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at så mange svarer :). Føler det så betryggende at det er flere i samme båt :).

 

jeg venter til etter uke 8 med å bestille time, tror jeg.......hvis jeg klarer å vente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tipser om at hvis det er et spesielt sted du vil føde, kan det være for sent å velge i uke 8. Jeg har søkt allerede der jeg vil, for det er viktig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte i dag, kunne få time alt i dag hvis jeg ville, men valgte å ta det til uka i stedet :)

Legen min er veldig opptatt av at gravide skal ha det bra, så han oppfordret meg til å komme tidlig. Håper han er snill og sender meg til en tidlig UL også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du men småblødninger? Jeg fant ut på torsdag i forrige uke at jeg var gravid. lørdag begynte jeg å få menslignende smerter å begynte å blø... har blødd litt mindre enn en vanlig menstruasjon i 3 dager, deretter ble det mindre og mindre.. Dro til legen mandag, han bad meg bare komme tilbake med urinprøve. Det gjorde jeg i går og den var positiv. Men jeg er så nervøs...alle sier småblødninger, men i mine øyne er ikke dette en liten blødning... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte med det samme jeg fant ut jeg var gravid, for jeg vet at det er lang ventetid hos min lege. De anbefalte meg å komme i uke 8 og fikk presset meg inn da. Synes det er greit å ikke vente for lenge, gleder meg til å få det bekreftet og få litt informasjon om hva som skal skje fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hos legen (uke 7), og skal en gang til i uke 10 for å titte på babyen, men første kontroll blir først i uke 12. Jeg har en lege som er veldig flink med svangerskap og småbarn, og som oppfordret til tidlig time, og tilbyr UL slik at jeg får følge med på utviklingen framover, og det tilbudet tar jeg selvfølgelig i mot! :)

 

På første time hadde jeg GU, UL og snakket litt med legen om det som skal skje framover. Synes det var veldig greit å ha gjort det så tidlig, og veldig betryggende å snakke med en som kan dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...