Gå til innhold

Søknadsskjema...


cinderella

Anbefalte innlegg

Hei dere!!

Har akkurat begynt å sanke sammen papirer til å sette igang adopsjon... Synes det er litt vanskelig å vite hva "de" forventer at vi skal fylle ut jeg...

Altså f.eks. på reg.skjemaet til Adopsjonsforum er det et punkt som heter "tanker om barnets etniske bakgrunn". Synes det er vanskelig å vite hva jeg skal skrive jeg. Hva forventes lissom... "Bruk eget ark om nødvendig".

Har dere skrevet veldig utfyllende her el hva?

Jeg synes det er fint at barnet har en annen etnisk bakgrunn enn oss, hudfargen spiller ingen rolle. Er jo bare ekstra spennende å få tihørighet til et annet land som er annerledes enn vårt:)

Noen som kan gi meg noen tips om hva som forventes her kanskje? Eller holder det så kort og enkelt som dette f.eks.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skrev 10 -12 linjer på et eget ark om dette. La vekt på at vi ikke opptatt av hudfarge, at familiene vår ikke har rasistiske holdninger, at vi bor i et inkluderende miljø osv.

 

Punktet kommer opp igjen under samtale med barnevernet, så det kan være greit å tenke igjennom dette. Lykke til!

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Snøfilla!

Jeg ringte faktisk Adopsjonsforum i går, bare sånn for å høre litt lissom. Spurte om hvor utfyllende de ønsket å ha det. Da sa hun at noen skriver kun et enkelt ord, mens andre skriver en hel A4-side. Så det er veldig forskjell fra person til person. Men de ville gjerne ha det ganske kort og enkelt nå i første omgang, da man kommer tilbake til det mer utfyllende senere ja.

Og Snøfilla - jeg husker deg igjen inne fra assistert befruktning:) Har du gitt opp denne ballen du også?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig å kunne hjelpe :-)

 

Vi har gitt opp bli-gravid-tanke enn så lenge. Ble gravid på 5. forsøk i våres, men mistet rett før uke 6 - og da sa jeg stopp. Så nå søker vi om adopsjon fra Sri Lanka, og gir helle prøverør flere sjanser hvis vi etter hvert ønsker oss søsken.

 

Har dere bestemt dere for land?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:)

 

Ja, man blir litt veldig lei av holde på med dette prøverørsopplegget, iallfall når det ikke fører noen vei. Vi har hatt 11 innsettinger uten å lykkes en eneste gang, så nok er nok lissom. Nå er vi blitt skikkelig bitt av tanken på å få adoptere, og jeg kan nesten ikke vente. Hvorfor i all verden styre så voldsomt for å få egenfødte barn, når det allerede finnes så mange nydelige barn der ute...

 

Vi har foreløpig falt på adopsjon fra Colombia:) Men vi har jo ikke hatt noen samtale med Adopsjonsforum enda... Kan jo være man da blir rådet til noe annet kanskje...

 

Mye papirsaker å sette seg inn i. Og alle attestene som skal følge med til kommunen da gitt... Bra det er sånn, men vet lissom ikke helt hvor man skal begynne.

 

Er søknaden deres sendt allerede eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...