Gå til innhold

Vet dere hva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har _endelig_ funnet ut hva jeg skal søke på til neste høst. Som tidligere nevnt, det har vært mye krøll for meg studiemessig.

Jeg har bestemt meg for å søke økonomi og administrasjon ved BI!

Deilig å ha bestemt seg! Nå har jeg en plan! Noe å navigere fremtiden etter, i det minste...=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er en veldig veldig bra plan :-)

Skrevet

Grattis! Deilig å ha en plan - lykke til:o)

Skrevet

Takk for svar=)

Jeg er glad jeg har bestemt meg, jeg føler meg 100 kg lettere nå som jeg ikke funderer og funderer over hva jeg skal gjøre med livet mitt.

Det føles godt å ha bestemt seg!

Nå vil jeg derimot bekymre meg for hvordan det vil bli å studere sammen med 19-åringer... hehe, neste års studenter vil være født på 90-tallet!!!!! Var jo da jeg hadde min ungdomstid... haha:p

Hvem gidder vel å snakke med hun gamla? *ler*

Men studiet er bare 3 år. Når jeg kommer i jobb vil jeg forhåpentligvis ikke være eldst lenger! ;-)

Gjest Sauen har reisefeber
Skrevet

Vettu, det skal jeg også. Kanskje vi ender i samme klasse=)

Skrevet

Hihi, skal du? Så gøy, kanskje vi blir study-buddies! ;-)

Er du klar for ferie nå? *misunnelig*

Skrevet

Vet du, Olgamor, da jeg begynte på jussen da jeg var 20 år var det flere "gamle studenter". Hun ene var nærmere 60, tror jeg, men det var også mange som var i midten av 30-årene osv.

Jeg synes i hvert fall det var supert med studentene som hadde noen år på baken. De hadde ofte, ikke alltid selvsagt, masse å komme med i kollokviegrupper osv.

Så jeg synes ikke du skal tenke sånn, jeg:-)

Lykke til med studievalget! Det er positivt med aldersblanding:-)

Skrevet

Da inviterer jeg på studiekveld med vin og sjokoladekake hver torsdag! =)

Skrevet

Veldig klar for ferie forresten.

Skrevet

Takk skal du ha! =)

Det blir gøy å komme i gang med noe, jeg gleder meg til å bruke hodet og føle meg nyttig. Nå går jeg bare hjemme og blir litt tullete av å snakke med kattene og plantene hele dagen.

Jeg satser på at ungdommen ikke rynker på nesa av den gifte tobarnsmoren som jeg er og at det er flere "modne" studenter der. Det er jo flere som meg, som trenger noen år på seg før de finner ut hva de ønsker å gjøre med livet sitt.

Skrevet

Egentlig burde det ikke vært lov til å ta et så viktig valg når man er 19 år!! Det er maaaaaaaange som angrer valget sitt, meg selv inkludert. Jeg visste nok rett og slett ikke helt hva jeg ville på den alderen, men jeg trodde jeg visste!

Skrevet

Ps. Husker vi jentene i hvert fall synes det var så stas med de som hadde barn.

Tror ingen kommer til å rynke på nesen. Som sagt er det positivt med en god mix av studenter. Alle har noe å bidra med.

Skrevet

Flott=) Når vinen går inn, går økonomiforståelsen ut, så da har vi jo ikke noe annet valg enn å legge til en ekstra studiekveld i uka. For pensum må man jo gjennom! =)

Skrevet

Neil, det burde ikke vært lov. Og hvertfall ikke når man er 15 år! Jeg valgte tegning, form og farge for å bli gullsmed. Halvveis på VK1 innså jeg at jeg heller burde tatt allmenn, men hadde allerede brukt årene mine og fullførte likså godt. Så brukte jeg masse tid og penger for generell studiekompetanse, og siden jeg allerede har valgt feil en gang, så vil jeg ikke gjøre det igjen.

Og dermed har jeg tenkt og tenkt og tenkt og tenkt. Og endelig blitt enig med meg selv. Det føles godt! =)

Hva ville du valgt i dag da?

Jeg håper det går fint, og jeg lover å ikke bli krampaktig hipp for å skli inn i mengden...*fnis*

Skrevet

Haha, vi får ha fast studiekveld torsdag og fredag. Den ene med rødvin og den andre med hvit... det er viktig å ha en fin sosial ramme rundt studiene, vet du. Det øker nemlig trivselen.

Skrevet

He he, jeg er "bare" 27 (28 i desember), men føler meg eldgammel med mine medstudenter på 22... :(

Skrevet

Jeg ville definitivt valgt å studere medisin.

Nå høres jeg ut som den statusjegeren, men det er jeg ikke i det hele tatt!!! Jeg vet med hele meg at medisin ville vært et riktig valg for meg.

Men juss er helt okay det også, og det blir nok bra til slutt:-) Det er jo mange spennende jobber i hvert fall.

Hehe, hadde jeg begynt å studere nå, hadde jeg nok kanskje ikke giddet å delta på alle fester osv., men man finner fort sitt mijø innenfor miljøet. Dessuten vil jeg tro det er mange andre i samme situasjon som deg. Tror også det der er et fag som mange tar etter en del år i arbeidslivet, så du skal ikke se bort fra at det er flere "modne studenter" der:-)

Jeg gleder meg med deg for at du har funnet noe du vil. Jeg er sikker på det føles kjempegodt! Og husk, du må aldri se på den utdannelsen du har som bortkastet. Ingen utdannelse er bortkastet:-)

Skrevet

Meg du mener?

Nei, jeg tar et ettårig studium i administrasjon og ledelse jeg. Og ikke ved BI. :) Ikke så fancy som ditt.

Skrevet

Ja, jeg trodde det var det du begynte på i høst. Blander sikkert sammen her.

Fancy? Får jeg en fancy utdannelse? Ohhh... endelig kan jeg slå i bordet med noe fancy til venninnene mine med master i bla-bla-bla som rynker på nesa over husmoren meg! ;-) *dårlige venner jeg har*

Skrevet

Kunne ønske jeg hadde råd til BI også, men det har jeg ikke. Kunne tenkt meg noe med økonomi også.

Det jeg går på er kjempekrevende med utstrakt gruppe- og prosjektarbeid hele tida. :( Men er bare et år, skal holde ut! :D

Skrevet

Vet du om det er vanskelig å komme inn på det? Jeg tar generell studiekompetanse nå og lurer fælt på hva jeg skal søke, har tenkt psykolog, men det må jeg vel drømme om, siden det er så vanskelig å komme inn.

Skrevet

Takk skal du ha=) Det føles veldig godt, så når får jeg kose meg med resten av sabbatsåret mitt før jeg setter i gang.

Hehe, tror ikke du finner meg på diverse studentaktiviteter. Jeg har ikke noe i mot en fest, men familietid er viktigere for meg.

Det er jo aldri for sent, som det heter. Hvis du virkelig vil, og det passer inn i livet til deg og familien, så er det bare å gjøre det. Det viktigste er vel å være fornøyd med jobben sin, ikke hva man gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...