Gå til innhold

Noen med lavt stoffskifte her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk det greit for dere å blil gravide eller slet dere ei stund?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som kan svare??

Skrevet

Jeg hadde lavt stoffskifte da jeg ble gravid første gang. Hadde mega uregelmessig mens og det var slik sykdommen ble oppdaget. Ble da satt på levaxin med en gang og har gått på det siden. Hadde ikke noe problem med å bli gravid andre gang heller!

Skrevet

Jeg hadde for høyt for noen år siden, men tok behandling slik at jeg nå har for lavt. Går da dagleig på tabeletter.

Da jeg ble gravid for ett år siden, gikk jeg kun 1 mnd uten å ta p-piller før jeg ble gravid, og jeg må si det ikke tok så lang tid ;)

Så tror nok det går bra!

Lykke til!

Skrevet

Det gikk fort å bli gravid! Hadde trodd vi kom til å slite, men det slapp vi. :)

Ble gravid i 4. pp.

Skrevet

Jeg måtte ha et par runder med ivf....

Har ikke el, og hormonene mine ellers er helt på ville veier.

Skrevet

Kan det være grunnen til at vi ikke får det til.Sluttet med mini-pilla i mnd skifte mai/juni.Har prøvd å være rimelig aktive,men ingen ting skjer.Det eneste som har skjedd er at stoffskifte nivået er gått ned fra 14 til 11.Går på Levaxin.Har gått på det i 1,5 år nå.Hadde ikke noen problemer med å bli gravid med tulla vi har.Ønsker så å bli gravid igjen.

Skrevet

Har ikke slitt så veldig med lavt stoffskifte, men hadde det en periode før vi prøvde på nr en - han satt på første forsøk:o)

Skrevet

1. gang gikk d på 4. prøvemnd.

2. gang gikk d på 3. prøvemnd.

Så gikk nok ganske raskt:) Måtte justere levaxindosen underveis i svangerskapene da på grunn av at kroppen blir jo både tyngre og det blir mer blod som skal fraktes rundt:)

I tillegg ble begge jentene undersøkt grundig i dagene etter fødselen for å sjekke at de faktisk produserte nok stoffskiftehormoner selv. Når mor tilfører dette kunstig, så kan barnets skjoldbruskkjertel gå i dvale på en måte.

Alt gikk greit med begge våre. Produserte hormoner selv:)

Skrevet

Oj! det gjorde de ikke med min!

Jeg tok jo stadig skjekker under svangerskaoet og jutererte levaxindosen hver mnd....

Men satser på at han er grei han mini'n...

Skrevet

Hva er det som har gått ned fra 14 til 11? TSH eller FT4? TSH skal normalt ligge mellom 0.20 - 4.30 mIU/L (ref verdiene her hvor jeg bor). Hvis det er TSH som er så høy hos deg så må du justere medisindosen din. Det er veldig nøye at TSH er normal når man er gravid så det er sikkert viktig at den er normal når man prøver å bli gravid.

Skrevet

Jeg har lavstoffskifte........... Jeg var heldig å ble gravid med en gang. Men jeg brukte Persona (prevansjon der man tisser på en pinne), brukte den "feil" vei. dermed var de i boks.

Skrevet

har lavt stoffskifte - ikke noe problem å bli gravid. ble det faktisk dagen før jeg skulle ha mensen... :)

hadde gått på medisiner i rett over 1 år da jeg ble gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...