Gå til innhold

Klyster eller ikke ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen så har erfaringer her? e det vondt m klyster??

noen sier det vil komme litt ut uansett under pressrier ?? off, har litt angst for å drite på meg liksom:( Høres jo så fælt ut, men e kanskje ikke det du tenker på når du ligger der og presser.. men kjedeligt for samboer å se det og kanskje, og jormdmor?! hehe off, er såååå masse å tenke på t desse fødselene :) håper noen har noe å si om det?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hvis du føler at du ikke har fått tømt deg på forhånd, vil jeg anbefale å få klyster. Jeg fikk det med nr 1, og det hadde god virkning på meg da. Med nr 2 var det ikke nødvendig.

Det gjør ikke vondt nei.

Skrevet

Jeg planlegger å ta klyster denen gangen også. Fikk det med førstemann og hadde ikke problemer med siving av avføring etterpå. Jeg syntes det var veldig greit å få det og hadde gruet meg til å bæsje meg ut under pressriene.

Husk på: Det fleste får tømt seg tilstrekkelig og unngår siving, forutsatt at man får riktig klyster og gjennomfører prosedyren skikkelig. De tilbyr ulike størrelser, så jeg ville hørt hva de anbefaler på avdelingen i forhold til avføringsmønsteret ditt og tid siden siste avføring.

Det er ikke vondt, men du kjenner at du får noe inn i baken og at du må veldig på do umiddelbart. Om du skal få tømt deg skikkelig, må du klare å holde deg en liten stund (avhengig av hvilket klyster du får), siden klysteret ikke rekker å ta ordentlig effekt om du setter deg på do med en gang.

Heldigvis får du oftest klysteret på badet. :-)

Lykke til, da!

Skrevet

Jeg ville ikke ha klyster fram til jeg snakka med jm og hun sa at i værste fall om man er hard i magen så kan det stoppe opp hele fødselen... Det sa hun sikkert bare for å skremme meg.

Venninna mi fortalte også hva som skjedde da hun ikke hadde tatt det.

Med nr 1 så tok jeg det ikke, kom ikke noe ut heller.

Med nr 2 så var jeg oppe flere ganger om natta før og tømte magen.

På tirsdag vil jeg nok ta klyster ja ;)

Skrevet

Ja, ta klyster om du har tid. Veldig bra å få tømt seg og slippe å bekymre seg mer om det. Ble ikke noe søl for min del etter å ha tatt klyster. Så blir det også mer plass til barnet på vei ut.

Det er ikke vondt, bare litt ubehagelig. Som å spy feil vei... Eller rett og slett diare.

Skrevet

Takk for svar, litt greit å høre fra erfarne ;)

turur det blir klyster på meg, å satse på å ikke få noe søl, hehe!

Skrevet

Enkelte klystertyper kan gje ubehag. Eg har satt klyster på andre, men ikkje på meg sjølv. Oljeklyster er det beste. Saltvannklyster kan ein ofte få ubehag av. Microlax er mild mot tarmene. Bruker nokre minutter før den har noko effekt. Spørs kor hard avføringa er. Kan jo vere greit å spise ein del kiwi i forkant og drikke ein del Biola så ein får fart på tarmsystemet.

Skrevet

Tok klyster sist og ønsker det denne gangen også! En ting mindre å bekymre seg for mens man presser. Selv om man egentlig gir litt blanke da....

Skrevet

Jeg fikk ikke klyster siden vannet hadde gått...

Det kom litt avføring ut idet hodet presset på endetarmen, men det var ikke store mengder altså, og jordmor bare tørket vekk som ingenting hadde skjedd. :)

Det var ikke sånn at jeg bæsjet på meg under hver trykkrie akkurat! ;)

Men jeg skulle likevel ønske at jeg hadde fått tømt meg, for jeg fikk totalruptur, og det var hverken godt eller enkelt å få ut det som skulle ut etterpå. Tror det gikk tre dager før jeg fikk gjort fra meg, og da føltes det ut som en ny fødsel...AU!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...