babyfrøken *mamma* Skrevet 14. september 2008 #1 Skrevet 14. september 2008 Hvordan takler dere det? Hva sier deres kjære? Jeg blir bare reddere og reddere for at babyen vår skal dø før eller under fødsel, kan ikke for det, og har ingen som helst grunn til å frykte det, basert på svangerskapet så langt. Har ei aktiv lita frøken i magen, som ligger 17% over gjennomsnittet med ganske mye forstervann, og formen min er fin, så alt ser tilsynelatende veldig bra ut. Nå tør jeg ikke lenger handle inn det siste vi mangler til babyen, tør ikke pakke noen bag, vil ikke vaske klær eller utstyr, ikke engang skrive lister over det som mangler/ det vi har, og får hjerteklapp dersom noen snakker om babyen som skal komme... Fornuften min sier jo at dette er bare tull, jeg kan ikke påvirke det som skjer med en handletur eller ikke, men angsten sitter der og jeg vil så gjerne bli "kvitt" den.. Har noen noen gode råd å komme med?? Hvor vanlig er det egentlig at noe går galt mot slutten? Så på Tell Trivselensidene at det er rundt 400 dødfødsler i året, og va 100 av dem var såkalte brå og uforklarlige - det synes jeg var fryktelig mye jeg... Huff, snakk om å gjøre livet vanskelig for seg selv!!! Min kjære har klokketro på at alt går fint med babyen vår, det er litt godt, men det hjelper meg bare en liten stund av gangen.. Er 33+2 nå, og skulle gitt mye for at hun kom om 3-4 uker, så jeg slipper engste meg lenger enn nødvendig, hun er jo mer enn stor nok da... (antatt 3200-3300g om 3-4 uker) Kan noen riste litt fornuft i meg, eller komme med noen beroligende ord? Setter veldig pris på det!!!
Alexandra08 Skrevet 14. september 2008 #2 Skrevet 14. september 2008 Har også tenkt tanken, hva om noe skal gå gale, så seint i svangerskapet eller under fødsel.. men vi kan IKKE tenke sånne tanker, da blir du gaalen! går som regel alltid bra:) Du sier jo at du har ei aktiv lita frøken, hu har d sikkert kjempe bra, og gjør seg klar til å komme til verden;) 400 dødføsler høres veldig mye ut, men tenk på alle som er gravide, hvor mange mennesker og fødene vi er. bare på sykehuset her eg er fra ble det født 156 unger,å det bare i august mnd! Tenk hvor mange sykehus vi har. så viss du tenker sånn på det, er det egentil ikke mange!! vet ikke om du ble noe smartere av dette, eg vet hvordan du har det, prøv å slapp av, nyt de siste ukene, gjør deg klar til prinsessen kommer:)
Nagilimia Skrevet 14. september 2008 #3 Skrevet 14. september 2008 Er kansje ikke så flink til å berolige deg, men tenker nå sånn jeg: Du er i uke 33. Du er jo selvfølgelig redd. Det skjønner jeg på måten du skriver, men selv om tallene høres høye ut er prosent VELDIG lav. Det er større prosent for å føde prematurt, selv denne er veldig lav! Tenk deg om du skulle møte nurket ditt snart og ikke har ting klart? Selv om du ikke klarer å slappe av, så må du jo gjøre ting klart til lille vidunderet ditt som jo gjerne vil føle seg ønska Kansje hjelper det litt og pusle litt med ting og tang. Du må bare over en liten terskel først. En klisje sier jo at eneste måten å bli kvitt frykten er å møte den og om du ikke skulle bli kvitt frykten har du i hvertfall masse god samvittighet NÅR nurket ditt kommer, for det gjør det! :)
babyfrøken *mamma* Skrevet 14. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. september 2008 Himmel, jeg er visst i litt hormonell ubalanse om dagen, for jeg sitter her med tårer i øynene for at dere er så snille og skriver som dere gjør- tusen takk!! Tok meg selv litt i nakken nå, og fant ut at det fødes rundt 58.000 barn i året, så dere har helt rett, prosenten er veldig, veldig liten... Det var igrunnen godt å slå fast (",) Neptunia, du har så rett, så rett...jeg skal faktisk love meg selv og babyen min at imorgen den dag skal jeg ta meg ordentlig sammen og skaffe meg en oversikt over det vi har og mangler. "Ta tyren ved hornene"! Min kjære har forsiktig foreslått det samme, men det hjalp å få det fra en "utenforstående" også...kanskje det tilogmed hjelper? Jammen godt det finnes noen kloke, omsorgsfulle damer der ute, som kan sparke en litt bak når rullgardina er på vei ned..... Kommer nok ikke til å slutte å bekymre meg før vakre, lille babyen er her, men skal prøve HARDT å flytte fokus og tørre å forberede meg litt igjen... Masse lykke til til dere jenter; og igjen tusen takk for svar. Klem fra meg!
Nagilimia Skrevet 15. september 2008 #5 Skrevet 15. september 2008 He he! Ble nesten litt rørt her selv jeg. Tenk at jeg klarte å få deg på "litt" andre tanker Lykke til videre! (og bare si ifra så skal jeg sparke deg litt i rompa igjen hvis det trengs, kansje trenger jeg et spark også)
babyfrøken *mamma* Skrevet 15. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. september 2008 Tusen takk, det skal jeg huske på! (",) Jeg sparker gjerne tilbake *ler* Har forøvrig vært veldig flink idag, ingen revolusjon akkurat, men tvang meg til å kikke litt på en utstyrsliste jeg hadde "forlatt" for noen uker siden, hehe.. Har bestemt meg for å handle litt igjen uka her (",) Masse lykke til videre du også!' Klem fra oss ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå