Gå til innhold

Noen som har fortalt det????


Thea3

Anbefalte innlegg

Har sagt det til et par gode venninner, men kjenner at jeg har lyst til å fortelle det til alle jeg møter på min vei:-)Noen andre som ikke klarer tie???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sagt d til foreldrene mine og til søsteren min, men ingen flere før jeg er vertfall 12 uker på vei :) har brent meg på d før å da visste plutselig alle d, d var litt kjipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det, treger nesten når en har fortalt det. Dessuten blir det så langt svangerskap. Har to jenter på 5 og 8 år, de har bare så lyst på baby. Gleder meg enormt til å fortelle det til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det går veldig greit å tie om det foreløpig... hyggelig å ha en sånn liten stor hemmelighet sammen! :) Men jeg har innviet en venninne... som jeg vet ikke forteller det videre, og slik at jeg har noen å spørre om dumme ting! Jeg håper vi kan holde det hemmelig til 12 uke, men vi får se... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sagt det til noen få venner, folk som ikke kjenner familien min. For de vil jeg nemlig si det til ansikt til ansikt, og iom at det er så tidlig vil jeg vente litt. Tenkte si det til øvrig familie når de kommer en tur hitover, da har jeg også rukket første legebesøk og vil være ca 10 uker på vei. Sikrere da.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortalt det til de nærmeste venninnene, rett og slett for å ha noen å skravle med om alt mulig man går og tenker på.

Typen har fortalt det til et par av sine kompiser også :-)

Det er mulig at vi er litt rare, og at det er vanlig å informere familien først, men vi vil vente med familien til etter uke 12 så vi "skåner" de fra å vite det hvis det går galt før den tid..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke fortalt det til noen, men samboer'n klarte ikke å holde det for seg selv og fortalte en kompisgjeng han stoler på vil holde tett :)

Jeg kommer til å fortelle det til et par veniner om 2 uker, da de neppe vi tro på noen somhelst annen unnskyldning til å være edru på vår sjeldne jentekveld. Forteller foreldre rundt uke 10 tenker jeg, og på jobben rundt uke 12 hvis formen holder :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nesten jeg blir nødt til å fortelle snart, ellers så skjønner alle det selv... Er bare 7 uker, men syns magen ser ut som da jeg var 17 uker med nr.1!!

hilsen Luftballongen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter så lenge jeg klarer, for vi vil fortelle det til sønnen min først, og da vil vi være sikrest mulig på at alt går bra, så han slipper skuffelsen hvis noe skal gå galt nå de første tolv ukene. Og når han får vite det kommer han til å hjelpe oss å spre nyheten umiddelbart:)

Kanskje jeg forteller det til mamma før det, jeg får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sagt det til foreldrene våre, for å evt ha noen å dele det med hvis det skulle skjære seg. Har også fortalt det til et par venninner som visste at vi prøvde å bli gravide. Er ikke god til å juge, og er ikke så mye annet som er god nok grunn til å plutselig avlyse en fest:) Alle som har fått vite det har fått beskjed om å ikke si det til noen, men vet jo ikke hvordan det går.

Er sykmeldt fra jobb, og skal antagelig søke om svangerskapspenger, så da kan det bli vanskelig å holde det hemmelig.

Har fått henvisning til tidlig UL nå, så snart kan de kanskje også få vite hvor langt på vei jeg er..

 

Spent..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typen fortalte det til noen av kompisene samme dag som testen ble utført han.. jeg ble midt forbanna kan du si, i og med at jeg ikke var sikker på om jeg ville beholde det eller ikke. Dagen etter kom han hjem med barnesko... noe som heller ikke gjorde valget så lett for meg akkurat..

 

Men etter et par uker hadde jeg selv fortalt det til mine nærmeste venninner, mest for å få hjelp og tips til hva jeg skulle gjøre med denne voksende kulen på magen. De har både barn selv, og noen av de har tatt aborter, så det hjalp meg mye å snakke med dem.

 

Nå i helgen fikk både mamma, pappa og storesøster(som selv er 5 mnd på vei) vite det, og de ble kjempeglade. Moren hans fikk også vite det i helgen. De er alle informert om at det kun er ca 8 uker foreløpig, og at ingenting er sikkert lenger. Jeg fant ut at jeg like gjerne ville at de skulle vite det, slik at de forstår meg dersom jeg evt mister det også... er greit å ha familien ved sin side uansett.

 

Sjefen min har jeg også et veldig godt forhold til, så han vet det også. Han tok det kjempepent, og sa at det var trist for oss, men kjempeflott for deg:) i og med at jeg da muligens vil bli borte i et år i permisjon).

 

Jeg angrer ikke på at jeg har sagt noe, og tror ikke jeg kommer til å angre dersom jeg mister det heller.. da vil jeg ha et forståelsesfullt nettverk rundt meg som trøster og er der for meg..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi klarer ikke å tie ... men det er ikke helt offisielt enda heller.

Vi har fortalt det til nærmeste venner, familien og noen på jobben min. Er i 8.uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da slapp vi også bomben til foreldre og søsken. De ble så glade. Nå går vi rundt i den 7 himmel. Er så åpen at om noe skulle gå galt ville jeg fortalt det også. Håper på en gutt siden jeg har to jenter fra før:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har fortalt det til våre foreldre, og kommer til å fortelle det til våre to nærmeste vennepar nå i helgen. Moro å ha noen å glede seg sammen med, vanskelig å skjule det for dem, og om det mot formodning skulle gå galt så blirdet godt å ha dem å snakke med.

 

Helt enig i at det er utrolig lenge til uke 12 når vi kan fortelle det til hele verden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...