Gå til innhold

Jeg er en lykkelig alenemamma!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, dere leste riktig. Jeg er lykkelig. Jeg er alene med datteren min på 1år, er fulltidsstudent, henter leverer i bgh hver dag, steller henne om morgenen, steller om kvelden, mater og skifter hver eneste bleie. Jeg leker, synger og leser, triller tur og er i sandkassen. Er på barseltreff, babysang, babysvømming, ja alt. Jeg er en mamma og en pappa på en gang- og jeg elsker det! Jeg har vært alene hele tiden, aldri en eneste gang har jeg klagt, sytt eller vært lei. Jeg elsker datteren min, elsker å tilbringe tiden min med henne, og ha mulighet til å vie all oppmerksomheten min til henne. Ser det er mange som klager over at tiden ikke strekker til, klart jeg skulle ønske jeg hadde hatt mer tid nå som hverdagen har begynt igjen, jeg leverer hver dag kl 7.30 og henter 15.30, men det er utrolig hvor mye man bare kan få gjort på de 3timene før legge tid om man prioriterer riktig. Etter lenge tid er det ryddetid, lekselesing, kanskje venninnebesøk, og i helgene er vi på by tur, cafe, besøker venninner med barn. Ja, jeg syner rett og slett det er herlig å ikke ha en mann å tenke på og ta hensyn til:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo jo, er jo også en måte å trøste seg på. Tror nok barnet ditt hadde hatt godt av å ha en pappa.

Skrevet

Så fint for deg da:) Er nå uansett glad for at jeg har mannen min jeg da:)

Skrevet

Ja, å ha mann synes jeg faktisk er mer arbeid enn å ha barn. Skulle gjerne vært singel selv innimellom. Men jeg tenker at gresset er nok ikke så veldig grønt på andre siden heller, og det kommer nok tider mannen er god å ha.

Skrevet

Kommer vel an på hva slags mann du har det.... :) Mannen min står opp med minsten, gjør minst like mye husarbeid som meg, lager middag og rydder etter middag. Lager skolemat og sender ungene på skolen. Kjører og henter og stiller virkelig opp:)

Skrevet

Han er mye flinkere til å leke med mini enn meg også:)

Skrevet

Godt å høre! :) Fantastisk å se en som fokuserer på det positive i hverdagen! Og som ikke lar deg selv bli spist opp av alt det negative vi alenemammaer lissom er forventet å tenke og føle (ref. NN over her som mener du jo burde hatt en pappa til barnet ditt...... veldig hjelpsom kommentar...)

Jeg vet ikke hvordan hverdagen vil bli når gutten min kommer ut, og selvom jeg selvfølgelig gjerne skulle hatt en mann der ved siden av meg så ble det ikke sånn. Da er det godt å se at hverdagen alene med en liten baby kan være flott og givende.

:-)

Skrevet

Kjempefint at du trives med situasjonen din:-)

Og tid kan man ha for lite av uansett om man er en eller to

Skrevet

Klart du er lykkelig, du får jo sponset hele din hverdag av NAV! Hvordan hadde du ellers klart å leve med deg + ett lite barn samtidig som du er student?

Skrevet

For en kjerring du er anonym 19.42. Er du så stokk dum i hodet at du tror det å leve av stønader fra NAV er automatisk lykke? Fort deg å bli uføretrygdet da ditt fehode, så blomstrer nok lykken til deg og ditt bittre helvete.

Skrevet

Snurp igjen smella di, 19:42. Og neste gang du slenger dritt, ha eggstokker nok til å stå frem med nick! (Nei, jeg er ikke alenemor.)

Til HI: Kjempebra at du trives med livssituasjonen din, ingenting er bedre enn det : ) Aner jo ingentng om årsaken til at du er alenemamma, men viktigst er det at du og småen har funnet en hverdag dere trives med og at mor og barn har det bra. Ble glad av å lese innlegget ditt, jeg!

Skrevet

jøsses, av alle de 8kommentarene var det 1 positiv. Lenge leve negativiteten! jenten min har en pappa hun, hun ser han to ettermiddager i uken.

Og jeg kan vel ikke si at jeg sitter på rumpen og lever på nav? skrev jeg ikke i hovedinnlegget mitt at jeg var på skolen hele dagen, så jeg kan få meg en utdannelse og en jobb?

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...