Gå til innhold

Leggetider


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Leste i boken jeg fikk på sykehuset at det bør være et mål at barna er i seng rundt kl 7 ved 6 mnd alder. Når legger dere barna deres? Jeg merker at snuppa blir trøtt tidligere og tidligere, er vel i seng sånn i åtte tiden nå, tenkte å jobbe med å legge henne 7 denne mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta mi er stort sett i seng til 20 :) 2030 på det seneste, men det hører sjeldenheten til. Begynner kveldsstellet i 19 tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ca. 19.00-20.00... Kan gå over det også, men da blir han skikkelig trøtt og sinna. ganske likt Nekiam her i gården altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er det kveldstellet kl 18 når storesøster ser på barneTV, mat og i seng til ca kl 19. Storesøster p å3 1/2 år nå legger seg strax etter og det har hun gjort siden hun var 3 mnd gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her starter vi kveldsstellet kl 20.30 og så sovner hun som regel innen kl 21. Natten er som regel over for henne i 6-7 tiden, så jeg føler ikke at det er aktuelt å legge henne noe før, så lenge hun ikke forlenger natten noe. Da er jeg redd natten er over i 4-5 tiden. Hvordan er dette hos dere som legger dem i 19 tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk motsatt erfaring jeg! Pleide å legge henne i 21-tiden før og da sov hun til 4-5 tiden, spiste litt og sov videre (men var vanskelig å få henne til å sovne igjen etter nattmaten da). Var litt skeptisk til å legge henne tidligere, da jeg trodde hun ville våkne tidligere, men da jeg prøvde å legge henne 20.30 sov hun enda lengre faktisk! Etterhvert merket jeg at hun ble tidligere ferdig med siste duppen sin og derfor ble trøtt tidligere på kvelden, så nå legger hun seg rundt 20 hver kveld og sover til 4-5 tiden, spiser og sover videre til 7-8 tiden. Jo tidligere hun sovner, jo bedre og lengre sover hun merker jeg:-)

 

Men skal ikke begynne å legge henne før 20 på en stund enda, da jeg synes det er greit at storebror får lagt seg først og kanskje sovnet først ettersom de deler rom. (Her deler vi rom alle 4 nemlig, hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutten vår legger seg klokken 7 og våkner eller blir vekket i 7 halv 8 tiden. Vi har jobbet oss nedover. Da han var nyfødt la vi ham i 11 halv 12 tiden. Nå ser vi at han blir trøtt i 7 tiden. Han sover 3 ganger i løpet av dagen, men er våken etter ant siste kveldsmåltid som er klokken 4-5 tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner kveldsstell kl. 20.30, han sover kl. 21.15 og våkner ca. 5-6 tiden for første nattmat :) Reiser på ferie snart og blir der 1 mnd så ser ikke behov for å korrigere det til tidligere enda, selv om jeg også har hørt at 19.00 er ideelt for småbarn (noe med den biologiske klokka).. Han blir 6 mnd når vi kommer hjem så får korrigere det når vi kommer hjem dersom det ikke skjer naturlig..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...